Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noe extra stæsj som temp måler, sidevindu-lys eller annet som kan fåes i barbone kabinetter som kan vøre nødvendig/stilig?

Det blir litt slakt med plass til en temperaturmåler, du må nok ofte den ene utvendige 3,5"-brønnen for å få plass uten å måtte modifisere kabinettet. Det finnes et eget frontpanel med innebygget kald katode, i blå eller grønn farge. Merk at disse ikke passer G2-serien (SN41G2, SB52G2). Problemet er at disse kan være vanskelige å få tak i, da den eneste norske forhandleren som tok inn disse (Digatech) ikke eksisterer lenger. Det skulle heller ikke være noe problem å bruke "vanlige" kald katoder - selv bruker jeg blå katoder på 10 og 20cm (Sunbeam sine hos Microplex) i min modda SB51G.

Angående strømforsyningen: Jeg er rimelig sikker på at denne vil klare seg ganske så godt. På min SB51G har jeg en P4 2,8GHz, GF4 Ti4400, 2 WD harddisker og 2 kald katoder - Systemet mitt er dønn stabilt. Har 5,1V på +5V og 11,5V på +12V.

BTW, jeg så en gærning på forumet til SFFTech som hadde satt inn et GeForce FX 5800 Ultra i en SN41G2, han måtte bl.a skjære til kabinettdekslet for å få plass til FX Flow'en. Han sleit dessuten med at PSUen ikke klarte å levere nok strøm til FX-kortet, noe han prøver å løse ved å ta en 1U 300W PSU og modifisere SN41G2en slik at den passer...

Lenke til kommentar

Ja, det er det samme EL frontpanelet jeg nevnte i mitt forrige innlegg. Rart forresten at prisen for en EL frontplate hos Mpx er den samme som en frontplate uten EL - hos Digatech var det en klar prisforskjell mellom disse to...

Saken er at alt av Shuttle tilbehør jeg har (bæreveske og transparent frontpanel) kun er kjøpt hos nevnte Digatech. Positivt at de store aktørene på webshop-markedet er villige til å ta inn ekstrautstyr til Shuttle..! Da venter jeg kun at det skal bli mulig å kjøpe løse hovedkort til XPCene, tenker spesielt på den som støtter Athlon 64...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...