Slabbedasken Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Shuttle SK41G Barebone PC Socket A VIA KM266, LYD, AGP, IEEE1394, USB2.0 1995,- på komplett Er dette et bra kabinett der jeg har tenkt på å kjøpe AMD xp2800 og radeon 9800 pro samt 1024 mb ram (pc 3200 TwinMOS og 120 eller 160 gb hdd(segate) Duger dette kabinettet eller finnes det "bedre" kabinett som vill være bedre mht telse osv i spill o.l? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Kom nettopp på at Nforce er det som er tingen nå til dags. Er det da dette kabinettet som er å anbefales??? Shuttle SN41G2 Barebone PC Socket A nForce2, LYD, AGP, IEEE1394, USB2.0 Denne har jo nforce2, lydkort og 8x agp Noen som vet HVILKE lydkort som er i maskinen? Og hva betyr: VGA Geforce4 MX 128 MB VGA share memory ? stod i specsene Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Og hva betyr: VGA Geforce4 MX 128 MB VGA share memory ? stod i specsene Synonym for dritt. Innebygget GeForce 4 MX er vel standard på nforce2. Kjøp deg et radeon 9800 pro du, så skal det funke fiiiiint.[/code] Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Er det nesten bare Geforce kortet og nForce settet som er forskjellen på de to typene? Og hvordan er det på støy? Det er forøvrig ganske stilig at det skiller 1000,- mellom web-pris og butikk-pris på VIA versjonen Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 støy er jævlig pga. en 40x40x15(?) mm vifte i psu, må hives ut omgående. nye bokser er på vei og forhåpentligvis også til norge, ser ut til å vinne både på pris og design / konstruksjon i forhold til shuttle. http://www.sudhian.com/news/index.cfm#7 A key feature of the machine is Biostar's Linux-based multimedia application called StudioFun that supports multimedia music and videos, with remote control support, without needing to boot into Windows. A rival for Windows Media Centre Edition? Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Angående støyen fra PSU så er det bare å erstatte den med en 40x40x20 mm Papst vifte, hører nesten ikke at Shuttle'en min er på engang. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 har prøvd det, 18dB versjon, bråkte for mye, kunne ikke kjøre @7V ->ustabil psu Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det er forøvrig ganske stilig at det skiller 1000,- mellom web-pris og butikk-pris på VIA versjonen bare for å nevne det, prisen på de boksene har gått opp betydelig i det siste.. Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 sn41g2 er definitivt den shuttle modellen som er best tilpasset de komponentene du har valgt deg ut. Den har onboard lydkort (nForce2), som er meget bra.. (så bra du får onboard)... hvis du ikke synes det holder, så får du hive inn et audigy2 eller lignende i pci plassen.. og onboard geForce4 MX er ikke dritt, det er helt idiotisk å si!!! det er det beste onboard skjermkortet som er å få. men det kan selvfølgelig ikke måle seg med de kraftigste AGP kortene. Så skal du ha en spillmaskin, kjøper du selvfølgelig et kraftig AGP kort. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Angående støyen fra PSU så er det bare å erstatte den med en 40x40x20 mm Papst vifte, hører nesten ikke at Shuttle'en min er på engang. En vifte med 20mm dybde passer ikke inn i PSUen til SB51G/Creative Slix. Se ShitHead_No sine erfaringer med dette. SN41G2 skal visstnok benytte en PSU fra en annen fabrikant, men dimensjonene denne tillater sannsynligvis heller ikke bruk av en 20mm-vifte. Selv bruker jeg Papst 412FM (40x40x10mm, 19dB(A))i PSUen på min SB51G, og denne løsningen har gitt meget bra gevinst lydmessig... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Ser fin ut den Så vil denne barbonene med 200w psu klare å drive det jeg har sotte opp? Vil ikke Radeon 9800 pro trekke en vesentlig stor strøm i forhold til de andre komponentene? Anngående lydkort så holder sikkert det som er (kankje jeg kjøper audigy2 senere) :wink: Vil ikke RAdeon 9800 pro bråke litt da? eller er det også "forbedret"? Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Angående støyen fra PSU så er det bare å erstatte den med en 40x40x20 mm Papst vifte, hører nesten ikke at Shuttle'en min er på engang. En vifte med 20mm dybde passer ikke inn i PSUen til SB51G/Creative Slix. Se ShitHead_No sine erfaringer med dette. SN41G2 skal visstnok benytte en PSU fra en annen fabrikant, men dimensjonene denne tillater sannsynligvis heller ikke bruk av en 20mm-vifte. Selv bruker jeg Papst 412FM (40x40x10mm, 19dB(A))i PSUen på min SB51G, og denne løsningen har gitt meget bra gevinst lydmessig... Mulig den ikke passer i Slix men jeg vet at den passer i SB51G iallfall, for jeg har en. Alt man trenger å gjøre er å flytte det jordingspunktet som er i veien og det var ikke akkurat noe stort problem. Både Papste viften i PSU og Papst viften til CPU er styrt av viftekontrollere i min burk. Så og si helt lydløs, også mye takket være Seagate disker. Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Glemte en ting. Etter det jeg har leste så har Shuttle gått over til en 40x40x20 mm vifte i de siste barebone maskinene nå. Husker ikke hvor jeg leste dette men. Mulig det bare var rykter. Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Trøtt idag jeg, det er SS jeg har og ikke SB. Men det er vel samme PSU i disse to uansett så passer den i SS så funker det nok med SB også. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 OK, da ble jeg litt klokere idag også... Fulgte kun guidene på SFF Tech og hos ShitHead_No, der det begge står at 20mm vifter ikke passet inn. Angående spørsmålet til Slabbedasken angående Radeon 9800 Pro: Denne vil ikke trekke så mye mer strøm enn det 9700 Pro gjør, så høyst sannsynlig vil den kjøre helt problemfritt i en Shuttle-boks. Vifta på R9800 Pro bråker heller ikke noe mer enn den på R9700 Pro. Lenke til kommentar
Tigerboy Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Tror nok at en 200w psu er i det miste laget til å drive en XP2800 med et Radeon 9800 pro skjermkort. Ett Radeon 9800 pro kort trekker vel selv en 75-90 watt + CPU trekker en del samt en må regne en del watt på resten av komponentene ...vifte, HD, RAM, DVD.. osv. Det er vel å anbefale en psu på 360-400 watt. Ser fin ut den Så vil denne barbonene med 200w psu klare å drive det jeg har sotte opp? Vil ikke Radeon 9800 pro trekke en vesentlig stor strøm i forhold til de andre komponentene? Anngående lydkort så holder sikkert det som er (kankje jeg kjøper audigy2 senere) :wink: Vil ikke RAdeon 9800 pro bråke litt da? eller er det også "forbedret"? Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Funker fint med 9700Pro i SS51G iallfall, dette er med Intel CPU da. Mulig ikke den tar så mye strøm som AMD. Lenke til kommentar
Tigerboy Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Funker fint med 9700Pro i SS51G iallfall, dette er med Intel CPU da. Mulig ikke den tar så mye strøm som AMD. Her er litt info på hva CPU'en trekker, ut fra denne testen trekker xp2800 også en ca 75 watt. http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel...2/10/02/8437525 Med tanke på skjermkort og CPU, så er det ikke så mye igjen til resten i maskinen. Men viss maskinen din er stabil og fin så kan en jo ikke klage Hva CPU har du i maskinen og hvilken temp har du på den, event temp i kabinett ? Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Har en P4 2.4 i den, 512MB RAM og to Seagate disker. Stabil og fin den. Tempen ligger på ca 50-55 grader når jeg kjører den hardt, CPU temp altså. Syns jeg huske, har ikke RAM i den akkurat nå så jeg får ikke sjekket. Lenke til kommentar
Thorin Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 /me tror meg må ha en sånn derre ass. *spare* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå