Gå til innhold

Hjelp til å skrive sponsorsøknad.


Petoah

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig blitt utnevnt som manager for en gjeng ungdommer som lager radio for ungdom i Midt-Trøndelag. Dette er første gangen det har blitt gjort, og gjengen ønsker nå å virkelig etablere seg og legge noen fremtidsplaner. Den første oppgaven jeg fikk som manager var å kontakte Magneten Kjøpesenter (Nord-Trøndelags største kjøpesenter) og spørre om vi fikk sponset et gavekort for ukens spørrekonkurranse. Dette gikk helt greit og det kunne de gladlig sponse oss med. Nå har vi ønske om å skaffe oss faste sponsorer og jeg kontaktet igjen Magneten Kjøpesenter. Der sa sentersjefen at vi gjerne kunne sende han en sponsorsøknad der vi forklarer hvem vi er, hva vi vil ha penger til og målgruppen vår og historien vår. Vi har nå skrevet et utkast, men jeg har ikke peiling på om det er i riktig rettning. Derfor lurer jeg på om noen av dere vet hvordan slike sponsorsøknader skal/bør skrives og om dere kunne ha sagt noe om det vi har skrevet.

 

Vennlig hilsen

Petter.

 

Dette er det vi har skrevet:

Søknad.

 

Historien om Ung og Dum startet da ungdommene selv fikk bestemme hva de ville bedrive tiden men. Det var første gang en gruppe med elever på Levanger VGS skulle lage radio, Og det startet med braksuksess og har bare gått oppover siden den gang å er nå det programmet på Radio Midt-Trøndelag som har flest lyttere, og det bare på et halvt år. Responsen fra Radio Midt-Trøndelag og elevene på skolen har vært positiv. Lærere er storfornøyde og dette gir en positiv energi som vi hører på radio annenhver fredag fra klokken 18.00 til 19.00. Ung og Dum samler primært ungdom, men siden det er et humorprogram, appellerer det til alle aldersgrupper. Jenter og gutter, kvinner og menn.

 

Musikken

Selv om musikken er mest tilpasset ungdom kjører vi litt samme type musikk som P4, de er kjent for å spille musikk som alle liker, om ikke alle liker det, så er det ingen som hater den spesielle sjangeren vi spiller.

 

Hvilken virkning har det at vi spiller musikk som alle kan nyte og har en humoristisk vri på det hele? Slik som vi ser det gjør dette programmet veldig enkelt å høre på.

 

Hva kan Ung og Dum gi Magneten kjøpesenter ?

Ung og Dum har dannet en gruppe på Facebook og i skrivende stund er det godt over 170 medlemmer i gruppen. Vi deler også ut flyers til alle på Levanger VGS, over 1000 personer får med andre ord vite om programmet med hjelp av flyers hvor vi kan sette logoen til Magneten kjøpesenter. Vi legger også ut podcast hvor vi kan kjøre en liten reklamesnutt for Magneten.I tillegg til dette så er vi i startfasen på å lage en internett side hvor vi skal legge ut mange morsomme videoer, lydklipp og bilder. Dette blir interessant for de som følger med på radioen og vi satser dermed på mange besøkende på nettsiden, det er også muligheter for sponsing på nettsiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt skrivefeil og grammatiske feil som kunne lukes bort.

 

I tillegg er noen av setningene litt lange og bli litt vanskelige.

 

Jeg tror jeg ville prøvd å beskrive musikksjangeren uten å referere til P4.

 

Ellers er vel brevet innholdsmessig i riktig retning synes jeg.

 

Noen kommentarer:

 

Jeg ville kanskje åpnet med en kort forklaring av hva dere ønske å oppnå med brevet før du begynner å fortelle om radiostasjonen osv, at det kommer klart frem fra starten av at dette er en søknad om sponsormidler.

 

Har dere tenkt å be om en sum eller håper dere de vil komme med et tilbud? Kanskje dere burde skrive det.

 

Er det muligheter for sponsing på nettsiden eller reklame på nettsiden?

Lenke til kommentar

Det som er viktig er å fokusere på hvilke fordeler de har av å sponse nettopp dere. Når bedrifter velger sponsorater er det viktig at de bidrar til å gi dem det imaget de vil ha, og at reklamen når målgruppen deres (eller bidrar til å utvide kundemassen). Les for eksempel begrunnelsen til Skagerak om hvorfor de velger å sponse LHK: http://www.op.no/larvikhk/article3989673.ece

 

Overbevis kjøpesenteret om at programmet ditt har verdier de vil assosieres med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...