Gå til innhold

Suit: Microsoft knew Xbox could damage discs

MindTooth

Undersøkelse  

104 stemmer

1. 1. Har du opplevd at din Xbox 360 har ødelagt spill?

• Ja, da den stod stille
      19
    • Ja, da jeg flytta på den
      7
    • Ja, begge deler
      2
    • Nei
      76

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare fordi det skjer ikke med deg, da skjer det ikke med andre heller.. Smarting

Trenger ikke bli så sur da. Ingen grunn til å kalle opp andre, bare fordi du er uenig. Greit, det er fakta at Xboxen KAN ripe opp spill, men da tror jeg det ligger noe bak det - f.eks at den er blitt håndtert feil en gang i sitt "livløp".

Lenke til kommentar
Jeg har stemt og det er 100% på "nei". Konklusjon: Xboxen riper ikke opp spill.

Det står i artikkelen at Microsoft visste at disken kunne få riper hvis man beveget konsollen mens man spilte. De regner neppe med at noen er så dumme at de gjør dette.

Amored, jeg er ikke sur :) Uansett, det er ikke JEG som kaller andre for noe. Det er heller noen her som gjør det, f.eks. sitatet over meg. Noen her påstår at de som har fått spillene sine ripet opp uten å ha rørt maskin, ljuger og er dumme.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Ok.

Amored, jeg er ikke sur :) Uansett, det er ikke JEG som kaller andre for noe. Det er heller noen her som gjør det, f.eks. sitatet over meg. Noen her påstår at de som har fått spillene sine ripet opp uten å ha rørt maskin, ljuger og er dumme.
Bare fordi det skjer ikke med deg, da skjer det ikke med andre heller.. Smarting
Endret av Amored
Lenke til kommentar

Beklager, jeg var ikke klar over at de som løper rundt med konsollen sin mens det står et spill og spinner inni falt innenfor kategorien "smart".

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar
Ta det som kompliment? Smarting er et koselig ord :p Uansett, åffer reagerer du da kun på meg? Ikke de andre, er du like mye microsoft fanboy som dem?

Fordi dine innlegg virker mer ekstreme enn andres. Har ikke noe med å være fanboy eller ikke å gjøre. I mitt tilfelle så snakker jeg bare av egen erfaring, og det som virker mest logisk.

Lenke til kommentar
At folk fortsatt mener dette er den beste spillkonsollen på markedet er jo et under. med tanke på alle defektene den bærer på . virker jo som det aldri tar slutt heller

Kanskje folk tenker på spillene når de mener det? Var heller ikke få problemer med PS1 og PS2 husker jeg. Likevel noen som synes de var bra maskiner. Og problemet har tatt slutt for lenge siden. Det er bare det at gamle maskiner fortsatt går i stykker. Dagens 360'er har ikke noen større problemer enn andre.

Lenke til kommentar
-drugiS-, hehe :) Jeg og flere her har også påpeket at det har skjedd mens maskin står stille, er det vanskelig å få seg med?

Ja, det har også skjedd med maskiner som står stille, og hva er poenget ditt? Jeg har aldri nektet for at det er blitt riper i disker som har vært i en stillestående Xbox. Jeg sier bare at artikkelen nevner at Microsoft var klar over at disker kunne bli ripete hvis maskinen ikke sto i ro, vi vet derfor ikke om de visste at det kunne bli riper i spill som sto stille.

Lenke til kommentar
MagnarP, det er bra at de har løst det. Men åffer er de elendig på kundeservice når de visste at xbox360 kan ripe opp spill?

Var det ikke nettopp en artikkel her om hvor bra kundeservice MS har da?

http://www.gamer.no/artikler/hjelp-_jeg_el...microsoft/57404

At de kan være vanskelig angående riper i spill er vel fordi i 9 av 10 tilfeller så er det nok selvforskyldt. Altså at noen har rørt på maskinen mens den har vært i gang f.eks. Men ingen vil jo innnrømme det hvis de har gjort det. Selv jeg har gjort og sto på elkjøp og sa at "nei, det hadde jeg aldri gjort" når jeg ville ha nytt PGR3 (og fikk det).

Dette er uansett et gammelt problem. Er vel snart 2 år siden jeg hørte særlig om riping av spill.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
MagnarP, det er bra at de har løst det. Men åffer er de elendig på kundeservice når de visste at xbox360 kan ripe opp spill?

Var det ikke nettopp en artikkel her om hvor bra kundeservice MS har da?

http://www.gamer.no/artikler/hjelp-_jeg_el...microsoft/57404

At de kan være vanskelig angående riper i spill er vel fordi i 9 av 10 tilfeller så er det nok selvforskyldt. Altså at noen har rørt på maskinen mens den har vært i gang f.eks. Men ingen vil jo innnrømme det hvis de har gjort det. Selv jeg har gjort og sto på elkjøp og sa at "nei, det hadde jeg aldri gjort" når jeg ville ha nytt PGR3 (og fikk det).

Dette er uansett et gammelt problem. Er vel snart 2 år siden jeg hørte særlig om riping av spill.

Nåda, opplevde selv noe morsomt her for ca 1 - 2 år tilbake da jeg var på en spillbutikk og fikk demonstrert Gears of wars, etter en stund stoppet spillet helt opp og Xbox'en frøs, spillet ble tatt ut og det var fleret opp. Både butikkeieren og jeg stod målløse og tenkte at det var rart at vi ikke hadde sett stripen når spillet ble satt inn i boxen.

Som du kanskje forstår så var xboxen av den typen som står fastmontert inne i en display box så det var ganske så umulig å få beveget på den.

Var omtrent på samme tiden som jeg vurderte xbox360 og ps3 og fant ut at jeg syntest xboxen støyet for mye i forhold til å brukes midt på stua og at det egentlig var greit å få kjøpt en erstatter for ps2 systemet som hadde tatt kvelden.

Men per dags dato er jo problemet løst heldigvis, men synd dette var en av de tingene som ms hadde prøvd å få billigst mulig og du ser jo hvor det endte opp.

Lenke til kommentar
At folk fortsatt mener dette er den beste spillkonsollen på markedet er jo et under. med tanke på alle defektene den bærer på . virker jo som det aldri tar slutt heller

Enig! Har selv xbox - har ikke hatt problemer med min, men jeg har hatt mange kunder som kommer igjen med ødelagt xbox. Greit nok at folk ikke klarer å behandle utstyr, men synes det er jævlig rart at jeg får igjen såpass mange flere xbox enn ps3. Konsollene jeg får igjen er ikke av de aller nyeste xbox.

Jeg for min del er fornøyd med xbox. Savner Blu Ray dog.

Endret av Milt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...