kennef Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei hei! Gikk nylig til innkjøp av nytt modem og ruter da mitt gammle alt-i-ett trådløse-ruter-modem fra tele2 tok kveld (tilgin vood 452w_B)... kjøpte en dlink dir-655 trådløs ruter og et standard dlink modem klikk. Med dette utstyret får jeg bare halv hastighet på linja mi (Har Tele2 Adsl turbo). Har prøvd med flere forskjellige hastighetsmålere å måler rundt 5-5.5mbit med dlink modemet (ser det også på nedlasting da jeg ligger på rundt 200-500kbit ned). med det gammle måler jeg 13-14mbit. Prøvde å endre modulation til ADSL2+ som jeg ble tipset om, men da endte jeg opp uten nett i det hele tatt.. Hva kan problemet være? Takker for alle svar! - Kenneth Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Hadde også samme problemet som deg med Tele2 med samme modem som du bruker nå. Virker som det ikke fungerer optimalt med Tele2. Det klarer ikke å synce opp mot ADSL2+. Fant ikke noen løsning på dette dessverre. Er nok modemet og utstyret til Tele2 som ikke samarbeider så bra.. Dette modemet fungerer bra med DirectConnect som ISP. Edit: Er du sikker på at du kjøpte det modemet der? Fordi det er nemlig Annex A, og Annex A brukes ikke i Norge. Det skal da ikke fungere i det hele tatt. Du kjøpte vel DSL-321B, regner jeg med? Endret 15. desember 2008 av Glenn Lenke til kommentar
kennef Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 hm.. nei det var det i linken jeg kjøpte ja.. så jeg har driti på draget med andre ord ? Var dette jeg ble anbefalt når jeg spurte om modem... Så hva er Annex A? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Så hva er Annex A? Annex A: (A)DSL over analog telefonlinje. Benyttes ikke i Norge. Annex B: (A)DSL over ISDN. Det er denne som benyttes i Norge. Merk: det spiller ingen rolle om du har / hadde analog telefon før du fikk ADSL - du har Annex B uansett. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Kan være enkelte modem/typer krangler med Dslam. Om jeg ikke husker feil så bruker Tele2 for det meste Nokia og Alcatel, så jeg ville nok ha gått for et speedtouch eller Linksys alt i en modem/modem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå