wolf5 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Kjøpte nytt hovedkort, cpu,minne,skjermkort + 2x120Gb HDD. (Abit KD7-Raid, Xp2700+, 1Gb,Herc ATI radeon 9700pro og HDDene i Raid0). Det jeg opplevde helt fra starten, fra før jeg installerte XP på den var at når jeg tok soft reboot (ctrl+alt+del) så rebootet den ikke skikkelig. strømlyset stod fremdeles på, men skjermsignalet slo seg ikke på (det hørtes ikke ut som maskinen begynte å gjøre noe heller). Ingenting skjedde før jeg trykket Reset knappen. Noen ganger måtte jeg trykke den flere ganger før noe skjedde. Samme problemstilling har jeg nå når jeg tar reboot fra windows. Ser ut som om maskinen tar i mot reboot signalet med henger seg i startfasen av ny boot. Noen som har peiling hva årsaken kan være? -Wolf5 Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Du kan prøve å oppdatere BIOS. Høres ut som om problemet er hovedkortet. Visst en BIOS oppdatering ikke hjelper kan det være en instilling eller rett og slett ett frekt hovedkort :wink: Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Hvilke minnebrikker har du, og hvor stor er hver? Har du èn 1GB, eller flere mindre? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Hvilket operativsystem har du? Høres ut som du har win 98 og det støtter vel ikke mer enn 512MB ram? Tror ikke det er problemet men kan hende Oppdatere BIOS er heller ingen dum ide. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Har 2 stk 512Mb TwinMOS. Operativsystem er Windows XP. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Ja, da har jeg ikke peiling. Kan jo være at maskinen din ikke er kompatibel med delene den har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå