Gå til innhold

[Løst]Ftp- server login

blond85

Anbefalte innlegg

Jeg har bredbånd fra canal digital, og fikk dermed gratis e-mail og hjemmeside.

Jeg registrerte e-mail og fikk brukernavn, passord,epostserver, newsserver og FTP-server adresser. Så skriver jeg inn FTP-server adr i adresselinja, får opp et lite vindu hvor jeg skal skrive brukernavn og passord. Der trykker jeg inn de jeg har fått tildelt, og så kommer det opp error 530 (?) i starten, mens nå dukker bare det lille vinduet opp igjen og jeg må skrive nytt passord..

har jeg gjort noe feil? glemt noe?

Håper noen kan hjelpe meg,Canal digital folka vet ikke hva jeg snakker om, og telenor har laang ventetid..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt reseach kan det se ut som problemet ligger hos Canal Digital og ikke deg. Uansett vil jeg anbefale deg å laste ned et FTP program og prøve å logg deg inn der. FTP i Windows Utforsker har en tendens til å være litt ustabil. Prøv denne.

Ellers kan du lese om problemet her.. Egentlig ikke sikker på om dette handler om ditt problem, men ihvertfall om samme feilkode...

Lenke til kommentar
Etter litt reseach kan det se ut som problemet ligger hos Canal Digital og ikke deg. Uansett vil jeg anbefale deg å laste ned et FTP program og prøve å logg deg inn der. FTP i Windows Utforsker har en tendens til å være litt ustabil. Prøv denne.

Ellers kan du lese om problemet her.. Egentlig ikke sikker på om dette handler om ditt problem, men ihvertfall om samme feilkode...

Tusen takk! Du må være den første som har skjønt problemet mitt.

Jeg bruker fireFTP som mozilla har, og har også prøv explorer sin, men skal prøve å laste ned den du anbefaler.

Har vært innpå den support siden før, men når jeg skulle prøve dette:

"Please make sure the host information in your Site Properties is correct (that is, in Tools | Site Manager, select your site and click Edit). Common problems are spaces, case sensitive entries, incorrect user name and/or password, etc."

- så kom jeg ikke videre. min nettleser er norsk, og jeg finner ikke det som tilsvarer Site manager...

:)

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned det fpt programmet du anbefalte, og det funker fremdeles ikke.

Site name og host/ip/url er jeg litt usikker på..

Ha prøvd å gå inn på brannmur og endre, men jeg er ikke så dreven, så jeg syns det er litt skummelt å endre for mye der.

Skulle nesten hatt en 1-2-3 igjennomgang.. hehe.

Jeg begynner å bli skikkelig lei nå. trodde ikke det skulle være så vanskelig å få lagt ut en side selv.. men samtidig så var de litt kjipe de hjemmesidene en får som er ferdig på 1-2-3.

Er jeg helt ute å kjøre eller har en jente som ikke har vært borti dette før, en liten sjans? har laget en side av bare html koder, så har jo lært endel! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...