jespah Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei mottok en varsel om renteendring i postkassen min i nettbanken for noen dager siden. Der sto det at rentene kom til å gå ned med 1.00% på alle tre kontoene mine, brukskonto, bsu og sparekonto. MEN, prosentsatsen stusset jeg straks over. Det sto nemlig at de ble endre fra henholdsvis 6.65%(BSU), 0.75/4.70%(Brukskonto), 5.80%(Sparekonto). Når jeg derimot sjekket "kontoegenskaper" i nettbanken sto det at mine nåværende satser er som følger: BSU - 6.95%, Brukskonto - 0.75%/5.00%, >Sparekonto 6.10%. Dette stemte også med den forrige renteendringsvarselen som lå i innboksen. Altså et avvik på 0.30%. Renten settes dermed ikke ned med 1.00%, men 1.30%. Jeg tok kontakt med Dnb Nor, og dette var det jeg fikk til svar: Hei! Har prøvd å ringe deg for forklaring. Det ser ut som dine rentesatser kan ha vært feil i forhold til bankens prisliste, og de slik blir justert rett ved denne endringen. Bare vås og dekkhistorie for at de skal slippe å si at de setter ned renta såpass mye som de gjør? Noen som har lignende erfaringer? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Kvifor skulle dei dekke over det? Er ikkje dei fleste positive til stor rentenedgang? Lenke til kommentar
jespah Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Ikke i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Kvifor skulle dei dekke over det? Er ikkje dei fleste positive til stor rentenedgang? Ikke når man har inskudd men ingen gjeld. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Står 6.95% på min BSU og. Står det same på prislista til lån i banken. Edit: Eg forstår at ein rentenedgang er negativt for nokon, men så vidt eg har fått med meg i media er fleirtalet veldig glad i rentenedganger. Skulle difor tru dei opplyste om faktisk rentenedgang, jo meir jo betre. Endret 15. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Sannsynligvis så har DnB NOR varslet en rentenedgang på 0,3% en gang i løpet av de siste 6 ukene, men som ikke har trådd i kraft ennå. Derfor vil det være avvik fra den renten du har i dag og den renten du vil få etter rentenedgangen på 1,0%. Dette er i alle fall en kjent problemstilling i egen bank, hvor det i perioder med hyppige renteendringer kan være vanskelig for kundene å ha full oversikt over hvilken rente man til enhver tid har. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei!Har prøvd å ringe deg for forklaring. Det ser ut som dine rentesatser kan ha vært feil i forhold til bankens prisliste, og de slik blir justert rett ved denne endringen. Holder en knapp på at denne forklaringen fra dnb bare skyldes at den som har svart deg er litt fersk i gamet og ikke har skjønt bæret. Støtter forklaringen over til Wlffrsether! Dette kan du sjekke ved å se på tidligere rentebrev du har mottatt fra banken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå