mastro Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 hei... kunne tenkt meg noe effektiv programvare som gjør pc'n tilnærmet så god som ny...den er blitt sinnsykt treg i d siste. vennligst kom med gode forslag Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 diskkeeper formatering er forøvrig klart det beste Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 hvorfor vil du ikke formattere? Med mindre du VET hva som er galt, eller hvordan du kan finne det ut, er det ikke annet å gjøre. Du kan alltids reinnstallere windows... Hjelper litt ihvertfall Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Gjør enkle ting som dette: * Tøm temporary internet files mappen (og temp) * Tøm papirkurven på desktop og i Outlook * Kjør sjekk og eventuelt defragmenter HD'n (en gang i uken eller så) * Kutt ut pynte krimskramset (høyreklikk på desktop, effects, fjern haken ved "Use transition effects for menus and tooltips, fjern haken ved "Show icons using all possible colors" samt "Show windows content while dragging") * Farger: Jeg ser ikke forskjell i ytelse med 16 eller 32 bit ved vanlig bruk * Kontrollpanel->System->Advanced->Performance Opt.->Background S. * Kontrollpanel->>Advanced->Startup and R.->Fjern "Display list of.." * Kontrollpanel->Sounds and multimedia->Scheme: No sounds * Kontrollpanel->Power options->Power Schemes: Always On * Kontrollpanel->Power options->Turn off harddisks: Never Jeg skulle kanskje anbefalt å kjøre et regclean program, men jeg stoler ikke på noen av dem. Om du finner et som får mange gode omtaler, prøv det, det kan (mest sannsynlig) øke den generelle system hastigheten om du har en del søppel i registry. Ellers kan du gå til Start, kjør, skrive "regedit" og gjøre et søk på diverse program du har avinnstallert nylig, og du vil nok finne en del filer du trygt kan slette. Ad-aware 6.0 (freeware) er et bra program for å fjerne spyware. Om du ikke har brukt et slik program før, vil du muligens få et aldri så lite sjokk ved første scan. Jeg bruker også SpybotSD (freeware) for å finne spyware og fjerne det. Man kan aldri være for sikker. Meget bra, begge to, med online oppdatering integrert i programmet. Du kan også defragmentere minnet med f.eks. AMS Fast Defrag 2 (freeware som standard versjon), dette er et ganske kjekt program. Dette er slik jeg har det for tiden. Systemet er ganske raskt og pålitelig. Windows 2000 Professional. Du sier ikke noe om hva slags OS du har så jeg bare deler mitt opplegg. Gjør et søk på www.alltheweb.com - har du XP, søk på: +XP +optimizing og du burde få en del bra tips der. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Norton utilities og systemworks funker bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå