L4r5 Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Anne-Cath Vestly er død Takk for alle de gode historiene og minnene Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Ja, leste det nettopp Dette er utrolig synd, men jeg gleder meg over én ting: Jeg skal bli pappa i April, og Anne-Cath kommer til å leve videre i alle historiene jeg skal lese for mine barn! Hele norges mormor er død Endret 15. desember 2008 av Osse-Mon Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Hennes bøker ble en stor del av min oppvekst så det er en trist dag. Lenke til kommentar
HannaMagnussen Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Gråt beste trøsten er vel at bøkene hennes er udødelige ... Jeg skal i hvert fall dele dem med så mange som mulig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Anne-Cath Vestly var en utrolig koselig og kul dame. Aktiv, sulten på livet og engasjert helt til sykdommen fikk overtaket og enda litt til. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Rest in Peace, Anne-Cath Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Det var trist å høre... Hun var en veldig god barnebokforfatter, husker bøkene fra oppveksten. Hun vil vel alltid være i live gjennom bøkene hennes da. Hvil i fred, Anne-Cath. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Da var det slutt for den siste av de tre store innen norsk litteratur for barn (Alf Prøysen og Torbjørn Egner var de andre). Det er vel få unge i dag som kan forstå hennes betydning i en tid hvor vi hadde en radiokanal, og etterhvert en TV-kanal. Absolutt alle barn fulgte barnetimen for de minste på radioen år etter år og hun var en av de det var mest fornøyelig å lytte til. Både på grunn av de flotte (og modige) historiene og på grunn av stemmen hennes som var noe helt eget. Hvil i fred. Lenke til kommentar
Oegly Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Enda et stort tap for norsk litteratur. Måtte hun hvile i fred, og leve videre i historiene sine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Men akkurat som Egner , Prøysen , Opsahl , Kolstad osv så vil hun leve evig gjennom bøkene...... "Bare døden avgjør hvordan man blir husket" (Easy Rider 1969) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå