twilight1 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei, har lyst til å begynne på bachelor i IT og informasjonssystemer på UiA (HER). Jeg har så godt som ingen forkunnskaper ifht programmering o.l...Litt usikker på om dette kanskje er nødvendig?? Er det mange som tar dette faget uten å ha forkunnskaper? Er det mye (komplisert...) matte? Takk for svar :-) Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Programmering er vanskelig hvis du ikke har vært borti det før. Med mye jobbing og mange timer foran dataen går det. Det er litt som matte, det er ikke vanskelig hvis du er villig til å jobbe med det. Start litt med Java programmering, kjøp deg en bok. Jeg anbefaler generelt programmering, det er utrolig spennende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ved høyere utdanning, må du gjennom noen felles fag for alle linjene. Matte, fysikk, kjemi og sånt er bare noen av de... I allefall når jeg gikk for snart 10 år siden... Lenke til kommentar
twilight1 Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Takk for svar :-) Veldig greitt å få litt info før jeg bestemmer meg :-)!! Lenke til kommentar
harrir Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg går der selv og syns det har vært veldig greit til nå. Fagene er lagt opp sånn at man ikke trenger å ha noen forkunnskaper, men det ville ikke skadet deg om du hadde litt. Så viss du er interessert så anbefaler seg deg å begynne å lese litt om programmering, gjerne php og java (det er de tingene vi lærer). Skal visst også lære litt grunnleggende C programmering. Viss du er interessert i data og liker/kunne tenkt deg å programmere er linjen veldig bra for deg. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Datateknikk linjen ved UIA Grimstad er nok bedre, mer programmering pluss ingeniør når du er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå