OeO Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Lastet ned noen divX filmer. En fra en venn, en annen over internett. (seff lovlig). Har også lastet ned nimo codec pack. Problemet er at disse filmene er grønne, korrupte, nesten som artifacts... Den ene filmen vet jeg funka før, for den hadde vennen min. Den andre er jeg ikke sikker på. Men kan det være feil under overføring? eller trenger jeg ny/flere codecs? Mvh Øystein Lenke til kommentar
steinih Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Avinnstaller Nimo og ta heller den vanlige divxcodecen da regner jeg med det funker. Hadde samme problemet selv... /steinih :-) Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det samme problemet opplevde jeg, i tillegg til at _samtlige_ mediespiller jeg prøvde, hengte seg når man prøvde å spille av en film. Løste problemet ved å avinnstallere Nimo, hive inn DivX og XviD. Nå fungerer alt som en drøm Lenke til kommentar
zup Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Nimo er ikke bra, jeg bruker disse codecs : divx311, xvid, ffdshow og ac3 Tror det var alle, en stund siden sist nå. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 jau... Kast ut Nimo.... Den er bæsj.... :wink: Derimot er divX-codecen fra www.divx.com knall... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det høres ut som XviD-trøbbel. Pælm Nimo og alt annet utenom MPEG-2 og AC-3, legg inn ffdshow. Alt du trenger. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hvor finner man xvid codec da? Ikke nimo... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Google pleier å være et fint startsted. Prøv å taste inn ordene 'ffdshow' 'download' i søkefeltet og se hva som skjer. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Nå har jeg avinstallert nimo, installert divx, xvid, ffdshow og ac3. nå får jeg bilde, men ikke lyd... alle andre filmer funker, men ikke disse to. blir litt forvirret her.. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Sjekk hvilken kodek du trenger med Gspot. Det er muligens Ogg Vorbis elns. http://www.headbands.com/gspot/ Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Er skummelt mange like poster på dette forumet fra før...! :o Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Last ned disse tre: http://home.no/knuty/codec De skulle ta det aller meste.. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Gspot sa jeg manglet WAVE_FORMAT_AC3 trodde denne ble installert med ac3 jeg? ble det noen feil under installasjonen da? Edit: fant en codec pack, aner ikke hva den innholdt, men den fikset det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå