RamGuy Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei, Kan jo likså greit understreke dette med en eneste gang, når det kommer til lyd, lydkabler, forkortelser innenfor lyd, lyd-begreper og alt mulig sånt så er jeg temmelig amatør! Eneste jeg vet er at jeg ønsker et godt høyttaler-sett til mitt nye system og derfor tenkte jeg å gå for Creative GigaWorks S750 7.1 settet, valgte dette etter mye om og men da jeg vurderte dette opp imot Logitech Z-5500! Spørsmålet mitt låter kanskje utrolig dumt for de som har litt mer peiling, men hvordan får jeg Dolby Digital og / eller DTS surround på / til dette settet? Om det da i det hele tatt er mulig? Lydkortet jeg har tenkt til å anskaffe er Asus Xonar D2X eller Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe (må ha deluxe utgaven for å få koblet til Creative GigaWorks S750?) Og etter hva jeg har hørt så skal Dolby Digital TrueHD og DTS(HD) Master Audio være nokså overlegent hva 7.1 surround simulering angår? Er det noen måte jeg kan få dette til å fungere på GigaWorks S750 settet? Hva med Dolby Digital 5.1 og DTS:Neo6? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Så lenge jeg veit, så behøver du bare et lydkort som støtter 7.1 surround lyd. og jeg tror heller ikke at du trenger en DeLux utgave for å få høytalersettet til å fungere. Hvis jeg ikke tar helt feil, tror jeg det vil komme lyd i fra alle høtalerene selv om du bare har koblet til anlegget som stereo, men da vil dette bli lyd med høyre og venstre bare. Husker ikke helt åssen så store anlegg fungerer på den måten, men de kan sikkert justere det på en kontrollbryter hos Creative tror jeg... Dolby Digital og DTS er bedring av lydkvaliteten...^^ og dette justerer seg kanskje automatisk etter hva pc-en eller dvdspilleren gir. Du kan helt sikkert velge forskjellige funksjoner med anlegget manuelt også. Har ikke vært borti Creative sine høytalere så mye, men regner med at det er noe av det samme systemet som logitech har... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå