tepe2 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Bruker selv bare Nokia. Men skal kjøpe julegave til dama. Hun har Sony Ericsson Z530i. Dårlig kamera, bra batteri. I utgangspunktet ønsker hun fortsatt en lignende tlf du "klapper" igjen eller skyvetelefon, men jeg ser at det kan bli vanskelig. Hun vil helst fortsette med Sony. Hun er ingen teknofrik som må ha alle funksjoner. Viktig: *Bra kamera (må ha ledlys eller gjerne xenon-blits og min 3 MPX) *Bra batteri (z530i har 400 t standby) *prisklasse...helst ikke mye over 3000 uten abonnement, gjerne under. *må kunne filme med telefonen Var innom Telebutikken idag, fikk 3 anbefalinger: C902, G700 og G900. Ifølge butikken skulle de to sistnevnte ha 380 t standby. Ser ut til å stemme, men han sa også at C902 har 400 t standby. Ifølge prisguiden har C902 bare 300 t. Jeg ser også at det er flere alternativer. Trenger derfor noen råd/tips/erfaringer. Jeg har selv ingen erfaringer med Sony. Aner ikke om hun trenger Smart-tlf. Må hun ha det for å kunne installere programmer? Hvilke av Sony sine modeller er pålitelige, feilfri, enkel å bruke. Har ikke tatt stilling til touch eller ikke. Men ser for meg at det blir unødvendig/tungvint å skulle bruke en slik pennesak. Men hun trenger jo ikke bruke touch selv om telefonen skulle ha det. Vær så snill Sonyfans få høre deres meninger Endret 15. desember 2008 av tepe2 Lenke til kommentar
raatass45 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Hvorfor er du/dere så optatt av standbytid? Må jo være bedre å være opptatt av samtaletid vel?. Egentlig så er vel det ikke så stort problem, da det alltid finnes en kontakt i nærheten,,jaja herregud seie eg og til den prisen du nevner finnes det vel ikke så mye å velge i. Ja skal hun innstalere programmer er klart det best med symbiantlf,er. Jaja god jul seie eg Endret 15. desember 2008 av raatass45 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 G900 er best på taletid i gsm-nettet. Touch er forsåvidt noe du blir nødt å bruke til en viss grad, men du venner deg fort til det. Går fint an å droppe pennen og bare bruke fingrene. Merk også at smarttelefoner er litt tregere i menyene. Det varierer nok fra person til person hvordan dette oppleves, jeg selv ser det ikke som noe problem. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Takker for svar srbz. Det med treghet kjenner jeg til, har Nokia N73. Vet ikke om Sony sine er bedre eller verre på dette området. Må prate litt med henne om det med touch. Forresten synd at så få modeller har såkalt ekte blits. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Takker for svar srbz. Det med treghet kjenner jeg til, har Nokia N73. Vet ikke om Sony sine er bedre eller verre på dette området. Må prate litt med henne om det med touch. Forresten synd at så få modeller har såkalt ekte blits. Hvis du skal ha en smart telefon er ikke Sony Ericsson noe å gå for. Bare så det er sakt så er N73 veldig treig, har selv en N82 og synes ikke den er noe merkverdig treig selv om jeg kjører mange programmer i bakgrunnen. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Tja, ikke lett dette. Personlig ville jeg ikke hatt noen av disse. Utrolig sprik i brukererfaringene i prisguiden. Fra verste til beste tlf noensinne. Fra bra batteri, til elendig batteri. Fra supert kamera til ubrukelig kamera. Jeg burde egentlig gitt henne min N73. Tipper den er like bra på både kamera og batteri som disse er. Men da får jeg et ennå større problem. Hva skal jeg kjøpe da? Har ennå tilgode å se en tlf som virkelig har alt. Har faktisk ikke engang sett en Nokia som både har suverent kamera med ekte blits og fantastisk bra batteri, slik at du slipper å lade hver andre/tredje dag. Nei utviklinga har stått stille en god stund. Produsentene spyr ut en rekke modeller med små endringer. Kanskje jeg kjøper henne ett par sokker til jul. Hun blir sikkert glad for det også. Lenke til kommentar
moldespurven Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 vil du ha bra batteri kjøper du en telefon uten kamera og annet stasj, der i mot vil du ha alt i en pakke og la oss si at man bruker mobilen normalt mye sågå for Nokia N82 lades må den men da batteriet er lada har du i mine øyne den beste nokian på markedet den har: Bra kamera(et av de beste på markedet) Grei musikk avspiller. Kjappe og oversiktlige menyer(er man ikek vant til S60 så kan det ta 2 dager kansje å bli vant til men du har jo s60 selv og vet hvor enkelt det er) Bra gps for å vere en mobil, kobler seg fort opp i mot Sattelitter. følger med 2gb minne. er en symbian telefon altså man kan legge inn mange programmer osv(dette er enkelt å gjøre om man ikke har gjort det før, finnes noen guider rundt omkring på nettet husker de dog ikke men søk på google så finenr du de:D) Tåler en støyt. Ligger godt i hånden for å vere en så stor telefon. har Edge,3G,super3G,wifi,wlan altså har man nok internett muligheter. finnes to minus med telefonen sånn jeg ser det ikke det beste batteriet holder 2,3 dager med vanelig bruk, skal man ha "alt" + godt batteri må man opp på Se xperia, som er et dyrere alternativ, med Qwerty tastatur, trenger man ikke Qwerty gjør det bare telefonene tjukkere. Knappene(men regner egentlig med at hun ikke har de største fingrene og da pleier det å gå bra etter litt tilvening) så om hu tåler å lade telefonen sin innimellom så ville jeg ha anbefalt Nokia N82 om Batteri er livsviktig og man tåler at mobilen har Qwerty så ville jeg ha valgt Xperia. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Takk for innlegg. Tror det blir vanskelig å pushe Nokia på henne. En Nokia N82 kunne jeg selv tenkt meg dersom den hadde skikkelig bra batteri. Den er vel det nærmeste jeg kommer mine personlige ønsker. Har tidligere lastet ned programmer og kjørt på min N73. Fungerte bra. Xperia er for dyr i forhold til hva du får, og i forhold til hennes behov. Står vel mellom de tre førstnevnte: C902 - minuset er svakt batteri og liten skjerm, ellers grei nok trur jeg. Pluss for tykkelse (1,05) G900 - tykkere enn C902, og visstnok litt dårligere kamera? (Egentlig tror jeg ikke det er særlig forskjell på kameraene, regner med at alle disse mobilkameraene med 3-5 mp er nokså like forutsatt at de kun har fotolys og ikke ekte blits.) G700 - Er billigere. Hva er egentlig forskjellen fra G900? Lik størrelse, batteri og skjerm. 2 mp forskjell i kamera og G900 har Wi-Fi (noe hun strengt tatt ikke trenger) Har litt lyst til å gå for G700. Noen spørsmål: 1. Noen som med sikkerhet kan si at det er nevneverdig forskjell på kameraene i disse mobilene? 2. Bortsett fra kamera og Wi-Fi, er det en eneste grunn til å velge G900 foran G700? Hva med video-delen? 3. G705 har ingen pris i prisguiden. Regner med at den er utgått da? 4. Og for skøy skyld, hvilke modeller vet du om idag som har ekte blits, uansett merke? På forhånd Tusen Takk Endret 16. desember 2008 av tepe2 Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) F..n heller. Tror jeg har blitt litt lurt av å stole for mye på prisguiden. Ifølge denne har nemlig C902 bare 300 t standby. Ifølge SE nettside har den 380 t. Pluss at det ser ut til at den har ekte blits. Dette setter saken i et helt annet lys. M.a.o bedre kamera, nesten likt batteri (kun litt kortere taletid) Noen som kan bekrefte? Blir vel klart bedre innendørsbilder? Redigert: Ops. Det Sony kaller blits er visst bare fotolys. Og amobil.no mener attpåtil at bildene blir dårlige, og at G900 tar bedre bilder enn C902. Jaja. Endret 16. desember 2008 av tepe2 Lenke til kommentar
moldespurven Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 ja G900 tar bedre bilder enn C902 men la oss si at dte står mellom desse to telefonene da( G900 og C902) da er det 1 ting du må tenke på. Trenger hun/ vil hun ha Symbian telefon, dette medfører at den er treggere enn "vanelige" jeg selv ville ha valgt G900 klart fremfor C902 men det har med at jeg var ute etter en god musikkspilelr + godt kamera og når den har bra batteri også frista denne mye men, blir nok Nokia N82 på meg men med dine kriterier ville jeg ha gått for G900 om hun tåler å vente 2 sek ekstra på at kamera åpner sge osv. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Tusen takk for bekreftelsen ang. kamera. Tar en siste liten prat med henne imorgen, og så regner jeg med at det blir G900. (Tror hun skal tåle den lille tregheten) Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Knappene(men regner egentlig med at hun ikke har de største fingrene og da pleier det å gå bra etter litt tilvening) Knappene på denne telfonen er faktisk ganske gode, irriterer meg aldri over de og har eller aldri blitt sliten i fringrene av å taste mye. Lenke til kommentar
moldespurven Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 det er et veldig bra valg tepe2:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå