equalern Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei er på utkikk etter gaming pc. Skal ikke spille noen av de største spilla, Counter-Strike er spillet jeg spiller mest Så trenger ikke de sykeste delene i verden. Får det billig siden jeg handler gjennom norek.no Noen som kan lage en liste til meg med deler jeg evt kan bruke? Bruk Komplett.no sin side : -) Takk! Lenke til kommentar
FWD Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Her er ett forslag jeg satt sammen i farta: Gaming-PC Dette er en nokså god gaming-pc. CS blir i allefall ikke noe problem. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Her er ett forslag jeg satt sammen i farta: Gaming-PC Dette er en nokså god gaming-pc. CS blir i allefall ikke noe problem. Denne var god, men kansje legge litt mer penger i kabinett og strømforsyning . Lenke til kommentar
equalern Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Takker for forslaget. Tenkte jeg skulle spare penger ved å kjøpe en AMD prosessor, Den dyreste AMD prosessoren koster jo bare 800,-. Er det ikke mye penger å spare om jeg handler meg en slik en i stede? Jeg foretrekker helst NVIDIA når det kommer til gfx, dette er fordi jeg kan alt av innstillinger på kortet og har alltid forholdt meg til NVIDIA sine kort. Ellers så resten greit ut :-D Takk, håper på flere forslag så jeg har noe å velge i! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Takker for forslaget.Tenkte jeg skulle spare penger ved å kjøpe en AMD prosessor, Den dyreste AMD prosessoren koster jo bare 800,-. Er det ikke mye penger å spare om jeg handler meg en slik en i stede? Jeg foretrekker helst NVIDIA når det kommer til gfx, dette er fordi jeg kan alt av innstillinger på kortet og har alltid forholdt meg til NVIDIA sine kort. Ellers så resten greit ut :-D Takk, håper på flere forslag så jeg har noe å velge i! Hvor har du fått det fra at den dyreste AMD prosessoren koster 800 kroner? Et raskt søk i prisguiden viser 30 000 . Angående skjermkort så gå for all del for et ATI skjermkort, du får enkelt og greit mest for pengene ved å velge det. Lenke til kommentar
equalern Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Tenkte på Athlon AM2 socket :o) Er ikke disse bra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Tenkte på Athlon AM2 socket :o)Er ikke disse bra? Nei, egentlig ikke, se på Intel E7200 eventuelt E5400, MYE bedre ! Lenke til kommentar
equalern Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Okei, det skal jeg gjøre :-p Er om og gjøre og presse pcen mest mulig ned i pris skjønner du så en 0,2GHz mere gjør meg ikke stort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Ta en titt på dette oppsettet som jeg har håndplukket selv til den prisen du er i, kan jo ta utgangspunktet i den og bygge utifra den, kan jo oppgradere opp til 5000 Lenke til kommentar
FWD Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Intel sine cpuer scorer rett og slett mye bedre enn AMD sine på stort sett alle områder, så jeg råder deg sterkt til å gå for en intel cpu. Når det kommer til valg av skjermkort, mener jeg at HD 4850 er et godt valg for deg. Dette kortet tilbyr svært god ytelse for en billig penge. Les litt reviews på nettet, så skjønner du fort hva jeg mener. Ang valg av kabinett kan du velge akkurat hva du vil selvfølgelig, jeg bare satt opp et av de billigste jeg fant. Lenke til kommentar
equalern Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Intel sine cpuer scorer rett og slett mye bedre enn AMD sine på stort sett alle områder, så jeg råder deg sterkt til å gå for en intel cpu. Når det kommer til valg av skjermkort, mener jeg at HD 4850 er et godt valg for deg. Dette kortet tilbyr svært god ytelse for en billig penge. Les litt reviews på nettet, så skjønner du fort hva jeg mener. Ang valg av kabinett kan du velge akkurat hva du vil selvfølgelig, jeg bare satt opp et av de billigste jeg fant. Hm, men greia er at Intel er så mye dyrere igjen. Og jeg prøver og spare så mye penger som mulig. Handlevogn Der har du handlevogna jeg har nå, gjerne bytt ut noe for meg og kom inn med andre forslag. MAKS PRIS er 6000,-. Alle varene må komplett.no ha siden jeg skal handle gjennom norek.no Disse fikk jeg ikke lagt i handlevogna: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404885 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=364315 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343260 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=414760 Håper noen kan hjelpe meg litt mere på vei her Takker for svar :-) Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg kaller ikke en pc 5-6k for en gaming pc, men spill pc Gaming føler jeg er litt mere 8k +++ Nok om det! Husk og legge til OS og en optisk enhet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Her er et oppsettet på komplett med intel, som jeg gjentar er tingen å kjøpe til 5000-6000, snakker vi 3000-3500 så hadde jeg vel heller foreslått AMD. Velg kabinett selv etter som det er en smaks sak. Lenke til kommentar
equalern Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Her er et oppsettet på komplett med intel, som jeg gjentar er tingen å kjøpe til 5000-6000, snakker vi 3000-3500 så hadde jeg vel heller foreslått AMD. Velg kabinett selv etter som det er en smaks sak. Bildet er vel litt lite? -- og steamed, en gaming pc til 6k funker vel fint det ?:"> skal ikke ha topp greier ; ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 795 x 816 piksler i oppløsning på bildet, og det er ikke akkuratt hva en definerer som lite Lenke til kommentar
equalern Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 795 x 816 piksler i oppløsning på bildet, og det er ikke akkuratt hva en definerer som lite Jeg får det iaf ikke større :| Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det som kan være lurt er å se på det oppsettet du har nå, og se om det er ting du ikke trenger å kjøpe. Harddisk kan være lurt å spare på. Enten beholde den om den er stor nok, eller beholde den og kjøpe en billigere harddisk som har litt mindre kapasitet. Kabinettet kan også være greit å beholde om du ikke skal overklokke. Strømforskyning kan du jo også beholde om den er god nok til de nye delene. Lenke til kommentar
equalern Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Har laptop, så må handle alt nytt desverre. Visst ikke hadde jeg jo bare oppgradert den, np. Men sånn er det da desverre ikke. Lenke til kommentar
FWD Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Dersom jeg var deg ville jeg valgt ett Radeon HD4850 skjermkort fremfor ett 3850 slik som det blir foreslått her. 3850 er et utdatert skjermkort, og jeg mener at de ekstra 500 kr du evt legger i ett 4850 vil være velbrukte penger. 4850 leverer langt høyere ytelse enn 3850, noe du blant annet kan se her Fordi 4850 er ett nyere kort, vil det også ha lenger levetid enn ett 3850 (levetid som i hvor langt inn i fremtiden det vil kunne kjøre de nyeste spillene). Lenke til kommentar
equalern Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Dersom jeg var deg ville jeg valgt ett Radeon HD4850 skjermkort fremfor ett 3850 slik som det blir foreslått her. 3850 er et utdatert skjermkort, og jeg mener at de ekstra 500 kr du evt legger i ett 4850 vil være velbrukte penger. 4850 leverer langt høyere ytelse enn 3850, noe du blant annet kan se her Fordi 4850 er ett nyere kort, vil det også ha lenger levetid enn ett 3850 (levetid som i hvor langt inn i fremtiden det vil kunne kjøre de nyeste spillene). Aha forstår. Men tenkte at jeg skulle gå for NVIDIA siden jeg alltid har brukt skjermkort fra de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå