Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hovent bryst/Kul i venstre bryst..

Gjest G16_Æsj

Anbefalte innlegg

Gjest G16_Æsj

Ok.. Det venstre brystet mitt er litt større enn det andre. Det er godt synelig, men ikke noe WHOW liksom. I begynnelsen tenkte jeg ikke noe over det, i og med pubertet osv, og jeg tenkte det var vanlig. I en periode ble det vondt ved berøring, og jeg gikk til legen. Tok blodprøver. Etterhvert fikk det roet seg igjen, og jeg merket ikke noe særlig. Husker ikke hvor lenge siden dette var. Kanskje halv år-1 år siden.

Nå er det verre enn noen gang. Det er ikke uutholdelig, men det er vondt å klemme litt. (Whops.. Helst ikke misforstå meningen med det der..!) Det er verst lengst ut mot venstre. Føles som et par klumper.

Det er nå 2-3 år siden dette begynte, og jeg begynner å bli litt skremt. Hva er dette? Eller hva kan det være? Takker for svar.

Og JA, det er VANSKELIG å fortelle foreldra mine om det her. Særlig når jeg har kommet med det før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest G16_Æsj

Takk for svar.. Har lyst til å gå til legen igjen. Hvordan får jeg gjort dette uten å fortelle foreldra? Kan ikke akkurat nr til legen i hodet. Går vgs, så jeg kunne kanskje skaffet meg time via helsesøstra der eller noe? Aner ikke noenting om fastlegen min, forstår dere..

Lenke til kommentar

Det er stor sansynlighet for at dette er hovene melkekjertler. Dette startet jo som du sa i puberteten og det er da du utvikler deg, du får mange hormoner som jobber med å forme samt å utvikle kroppen til slik den mer skal bli. Brystene vokser også, men nå vet jeg ikke om du er gutt eller jente heller da, men jeg gå ut fra at du er en gutt ut fra dine beskrivelser. Du sier jo at det er svært vondt, og det som kan hende har skjedd da er at det har satt seg en betennelse i disse hovene melkekjertlene. Dette kan sansynligvis behandles med antibiotikum av en eller annen form. Det er svært litenn sansynlighet for at noe kommer til å bli fjernet. Men ut fra dine beskrivelser så kan det være lurt om du tar deg en svipptur innom legen en dag.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Gjest G16_Æsj
Ta en telefon til ditt lokale legekontor. De vet alt som er å vite. Men du kan jo høre med helsesøster også. Høre hva hun har å si om tilstanden din.

Pointet er at jeg ikke aner noe om noe legekontor eller noenting. Har ikke peiling på nr/sted/navn, anything lissom. Tragisk, men sant.

Yup, er gutt. Takk for seriøse og forklarende svar fra dere alle :)

Skal se om jeg får kommet meg til legen snart, så fort jeg tør. Det gjør forresten ikke svært vondt, men er litt vondt å ligge på magen etc. Om jeg trykker rett på, med hele håndflaten er det verst. Er som om jeg er støl, ganger 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...