digernes Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det har seg sånn at jeg og en kompis har lyst til å arrangere ett valentins ball eller noe i den duren for 8. klasse og oppover , vi er fortsatt bare i tenke stadiet men skulle hatt noen innspill. Det vi har tenkt på er å leie ett passe stort lokale, der det blir mat , diskotek evt. film og karaoke. Vi har tenkt å holde ett budsjett på ca. 10000 Kr til: Mat , Lyd å lys , Dj , vakter (blir sikkert noen foreldre som kan stille) , og evt. andre småting. Vi har tenkt å ta inngangs penger på 150-200 , tror egentlig ikke dette blir noe problem i og med at det blir dj , og masse aktiviteter, og karaoke og danse konkuranse med premier på 500kr hver. Vi bor ute på en øy med en 5-6 tusen innbyggere. Det er ingenting å finne på her ute , å ingenting som skjer så tipper folk vil komme , håper på rundt 100-200 kommer. Blir vell at vi lager til plakater å henger opp på skoler å sann i kommunen å nabo kommunen. Men det jeg lurer på er om det er noen som har noen innspill til dette ? erfaringer osv. , ting man kan gjør på , og om det i det hele tatt er gjennomfør bart! Btw: vi er begge 15 år. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Skjønner ikke hvorfor dere skal ha det rusfritt, blir jo morsommere med en gang alkoholen kommer inn i bildet. Mange gode ideer! Og en ting: selg mat, pølser eller noe, tjener syke penger på det, alle spiser:P Ihvertfall noen jeg vet om som tjente GODE penger på å selge pølser når de leide lokale:P Haha Lenke til kommentar
digernes Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Skjønner ikke hvorfor dere skal ha det rusfritt, blir jo morsommere med en gang alkoholen kommer inn i bildet. Mange gode ideer! Og en ting: selg mat, pølser eller noe, tjener syke penger på det, alle spiser:P Ihvertfall noen jeg vet om som tjente GODE penger på å selge pølser når de leide lokale:P Haha Smart å ha kiosk ja! Alkohol blir nokk uaktuelt, er nokså rusfritt miljø her ute. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Fyrst og fremst vil eg råde deg til å være forsiktig med kor mykje pengar som dere invisterer i dette. Det er nok at ei lita gruppe synest at det er for dyrt og dere endar opp med at det kjem for få personar noke som endar med eit underskot. Eg trur du berre kan droppe konkuransar med penge premie frå budskjettet. Det kostar meir en det drar inn i inntekter med tanke på at dere skal a DJ og anna underhaldning. Fyrste gongen ville eg ha lagt lista mykje lavare. Lag ei gjesteliste og få oversikt over kor mange som faktisk vil dukke opp. Det er som sagt fort gjort at folk ombestemmer seg og finner på noke anna så pass på at folk har lyst å komme før du legger mykje pengar i dette. Skal du ta 150-200 kroner i innganspengar er det viktig at folk føler dei får noke igjen for pengane. 150-200 kroner er forresten mykje for den aldersgruppa du siktar etter, det er vanskelig nok å få folk med jobb til å betale so mykje for å sleppe inn i eit lokale. Husk på at prisen aleine kan være nok til at folk ikkje møter opp. Du må også regne med at det kjem til å komme ein del folk som har drukket som vil inn. Med foreldre som vakter vil du nok kunne kontrollere kven som kjem seg inn i lokalet og om dei har drukke, men du kan fortsatt få problem med folk som sitter utanfor lokalet og drikk. Har sett dette mange ganger på alkoholfrie arrangemang. Folk som vil drikke kjem dit for å treffe folk og dei som er inne vil kunne ende opp med å trekke ut der alle folka er og du ender opp med ein DJ som spelar for eit nesten tomt lokale. Lenke til kommentar
zirkaye Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Virker bra med et slikt arrangement! Viktig for ungdommer at ikke alle arrangementer rundtomkring flyter av alkohol! Tror det hadde blitt en suksess jeg. Driver litt med arrangering av rusfrie arrangement selv, bare i litt mindre grad. Feks konserter og skumparty. forresten; Her jeg bor er det hvertfall sånn at hvis man arrangerer rusfrie arrangementer kan man søke om støtte fra kommunen. Får ganske mye penger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå