Gå til innhold

Hjemmeserver (filserver) til annet bruk?

Gellyfusk

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg en privat filserver pga utvidet lagringskapasitet. Ettersom det blir litt dyrt og pga plassmangel lurte jeg på mulighetene for å bruke en slik maskin som en vanlig maskin. Det er ikke snakk om å kjøre server programvare på maskinen, og kun pga utvidet harddisk-støtte.

Er det mulig for meg å bare bruke den som en vanlig PC, istedenfor å ha to, hvis man ender opp med f.eks. 8-10 HDD? Vil det bli problematisk å ha en slik maskin stående på så og si døgnet rundt og bruke den til dagligdagse ting. Jeg spiller ikke spesielt mye, men det blir litt innimellom, både nyere og eldre spill.

Går det greit i praksis? Hvilke ulemper vil det i så fall medfølge om det går fint?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å skaffe meg en privat filserver pga utvidet lagringskapasitet. Ettersom det blir litt dyrt og pga plassmangel lurte jeg på mulighetene for å bruke en slik maskin som en vanlig maskin. Det er ikke snakk om å kjøre server programvare på maskinen, og kun pga utvidet harddisk-støtte.

Er det mulig for meg å bare bruke den som en vanlig PC, istedenfor å ha to, hvis man ender opp med f.eks. 8-10 HDD? Vil det bli problematisk å ha en slik maskin stående på så og si døgnet rundt og bruke den til dagligdagse ting. Jeg spiller ikke spesielt mye, men det blir litt innimellom, både nyere og eldre spill.

Går det greit i praksis? Hvilke ulemper vil det i så fall medfølge om det går fint?

jeg kan hvertfall anbefale denne HP Mediasmart home server ex475.

søker du på den her på forumet og goole vil du finne noen poster som er dekkende for en vanlig mann i gata.

her er appins du kan legge inn lett via consolen som brukes som et alternativ for remote desktop(RDP)

Lenke til kommentar
Er det mulig for meg å bare bruke den som en vanlig PC, istedenfor å ha to, hvis man ender opp med f.eks. 8-10 HDD? Vil det bli problematisk å ha en slik maskin stående på så og si døgnet rundt og bruke den til dagligdagse ting.
jeg kan hvertfall anbefale denne HP Mediasmart home server ex475.

Det er ikke mulig å bruke HP MediaSmart home server til dagligdagse ting. Du må ha en annen PC for å komme inn på denne pc'en. Denne har ikke kontakter for skjermkort osv. Du må velge andre enn denne hvis du vil bruke daglig med filserver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

gjør som meg, fikk en pc gratis, utvidet harddiskplass, stuet den inn i et kott og koblet den til det lokalenettverket lokalt og bruker mstsc.exe (koble til et ekstern skrivebord). så har du bare noen delte mapper på hver av maskinene hvor du kan flytte filer rundt omkring, samt du kan bruke seeder til diverse programer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...