sargon Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 God kveld. Skal kjøpe meg ny pc nå. Har hatt shuttle en god stund og fornøyd med det, lett å ta med overalt osv.. Noen med anbefalinger til et helt setup med ram,gfx,pcu,disk osv. Lydkorta på shuttlene er vel greie. Prisen bør være innenfor 8-10k hvis mulig. PCen skal kjøre alle spill lett uten fps drop osv På forhånd takk! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Hei! Eg bygde denne pc'n for nokre månader sidan. Sidan du har litt romslegare budsjett kan du evt. gå for eit litt kraftigare skjermkort (4870?) I tillegg ville eg ha bytta til ei anna prosessorvifte, i og med at den eg valde berre er 4 pins noko som medførar litt knoting for å kunne styre viftehastigheten (standard køyrer den på 1800 rpm, noko som ikkje er kult). Kabinettet er relativt kjølig. Eg har 31 på begge kjernene under idle, og rundt 45 grader under load. Snart skal det klokkast og då blir det spanande å sjå kva eg evt. kan få ut av riggen Håper eg kunne bidra med litt inspirasjon Endret 14. desember 2008 av aspic Lenke til kommentar
sargon Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Hei! Eg bygde denne pc'n for nokre månader sidan. Sidan du har litt romslegare budsjett kan du evt. gå for eit litt kraftigare skjermkort (4870?) I tillegg ville eg ha bytta til ei anna prosessorvifte, i og med at den eg valde berre er 4 pins noko som medførar litt knoting for å kunne styre viftehastigheten (standard køyrer den på 1800 rpm, noko som ikkje er kult). Kabinettet er relativt kjølig. Eg har 31 på begge kjernene under idle, og rundt 45 grader under load. Snart skal det klokkast og då blir det spanande å sjå kva eg evt. kan få ut av riggen Håper eg kunne bidra med litt inspirasjon Hehe takk for inspirasjon:) Har sett på Denne(Shuttle SP35P2) Noen med erfaringer? Kommer vel til å gå for HIS Radeon HD 4870 kortet, er det noe problem når det gjelder plass? Endret 14. desember 2008 av sargon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg ville aboslutt sett på det oppsettet som er nevnt (med barebone kabinett) ettersom det kabinettet er mer lagt for å få plass til ditt gaming utstyr. Et annet barebone du kan se på er NZXT Rogue. Vil si at dette er bedre og billigere løsninger enn den Shuttlen du linket! Lenke til kommentar
sargon Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Jeg ville aboslutt sett på det oppsettet som er nevnt (med barebone kabinett) ettersom det kabinettet er mer lagt for å få plass til ditt gaming utstyr. Et annet barebone du kan se på er NZXT Rogue. Vil si at dette er bedre og billigere løsninger enn den Shuttlen du linket! Takk for info. Da har jeg satt opp omtrent samme setup som aspic bare fjernet viften og byttet ut grafikkortet. Setup Forslag til vifte? Er det noen annen CPU / RAM jeg burde vurdere som gir bedre ytelse og som ikke er alt for mye dyrere? Må vel ha et lydkort til den der men det er vel bare et par hundrelapper. Ser at pcutstyr har alt untatt strømforsyninga, noen forslag til alternativ strømforsyning? ble mange spørsmål her nå men.. Hvordan er selve kabinettet aspic? Når man frakter det osv tåler det en støyt ? Endret 15. desember 2008 av sargon Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Kabinettet er noko eg vart veldig positivt overraska over. Det er veldig kompakt og ikkje minst robust. Det virkar som om det toler meir enn dei vanlege kabinetta eg er vane med (atx osv). Einaste negative med kabinettet er at det har blank overflate, dvs. det er fort gjort å lage fingermerker på det. Heldigvis får du med eit lite stykke tøy som du kan dra over for å få vekk smusk. Dessutan må du kaste ut harddiskopphenget om du skal ha inn eit stort skjermkort. Eg trudde faktisk eg måtte gjere dette med mitt ATi skjermkort, men der tok eg feil. Så eit 4870 vil nok passe perfekt inn i kabinettet. Ang. cpu-fan er eg rimeleg blank på det feltet. Om du ikkje finn vifter med 4 pin connector (er jo ingen webbutikker som oppgir dette nesten) kan du alltids gå for ei lav-profil Zalman vifte, ettersom dei kjem med eigen viftekontroll. Mi einaste løysing for å få bukt med viftehastigheita var å måtte kople cpu-vifta til ein av chassis-connectorane på hovudkortet, for så å kontrollere vifta ved speedfan. Ein liten workaround som fungerer allright eigentleg. Kabinettet tar heldigvis vanlege straumforsyningar, så du slepp å kjøpe m-Atx straumforsyning osv. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1705532;c:36217 http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1591157;c:36217 Desse skal vel begge to vere heilt kurrante straumforsyningar. Eg personleg har ikkje hatt noko erfaringar med dei då. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Strømforsyning her, du bør ha en modulær strømforsyning slik at du slipper å ha unødige kabler i kabinett. Minne og CPU er helt topp, du kan eventuelt bytte til E8600 og pc8500 minne(som ikke er så mye raskere enn det du har). Skulle pengene strekke til kan du jo velge en quad core fra intel med navn qx9550. Kabinettet kan du jo lese om selv på nettet, såkalte "reviews". Skal være godt bygget og slik har jeg lest. Det eneste jeg også har å si er at du må skaffe deg et hovedkort som passer inn i det, noe Asus P5Q pro er for stort. Dette er et tilsvarende i rette størrelse (mATX) Denne CPU vifta er grei og passer inn i det kabinettet du har valgt. Du bør også lese litt på nettet og se om du får plass til det skjermkortet uten å måtte fjerne harddiskbrønnene Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 HenrikPC: Har ikkje Ati 4850 og 4870 same fysiske størrelse? Lenke til kommentar
sargon Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Etter hva jeg har forstått skal 4870 kortet få plass uten å fjerne harddisk opphenget. Håper det stemmer. Da har jeg editert lista så den ser slik. ut. Tenker jeg bestiller denne nå. Er vel ikke noe jeg har glemt der? Velger å ikke gå opp hakket på cpu og ram tror dette holder for meg. Burde jeg kjøpe denne slik den er nå? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Ser bra ut det der. Eg håper berre du får med viftekontroll til den zalman-vifta då? Dvd-rommen er s-ATA eller? Eg ser eg kunne ha spart meg mykje frustrasjon ved å tatt sata framfor ide :< Lenke til kommentar
sargon Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Ser bra ut det der. Eg håper berre du får med viftekontroll til den zalman-vifta då? Dvd-rommen er s-ATA eller? Eg ser eg kunne ha spart meg mykje frustrasjon ved å tatt sata framfor ide :< DVD rommen er s-ata ja. Aner ikke om det følger med viftekontroll, men er ikke det ganske vanlig ? hehe sata er nok å foretrekke der ja =) Hvordan er lydkortet på hovedkortet? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jo, eg trur i alle fall det er vanleg å få med viftekontroll på zalmanvifter. Det innebygde lydkortet er som lydkort flest vil eg tru Eg har ikkje hatt noko problem med lyden i det heile i alle fall. Sjølve kvaliteten kan eg ikkje klage på, men eg er ikkje akkurat noko lydteknikar, så eg kan verken sei den er god eller dårleg. Den tilfredsstiller i alle fall til spel og film. Eksterne lydkort er vel i grunn meir mynta på folk som skal lage musikk og treng flust av inn/ut-gongar. Lydkort på hovudkort pr. dags dato vil vere meir enn nok for vanlege folk flest Lenke til kommentar
sargon Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Ok. Da bestiller jeg denne, håper alt passer osv Takk for hjelpa ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 det følger med Fanmate 2 med vifta(så du kan justere hastigheten på den). Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Ok. Da bestiller jeg denne, håper alt passer osv Takk for hjelpa ! Lukke til med bygginga og slikt når den tid kjem, du kan glede deg! Berre hyggjeleg å kunne vere til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå