Gå til innhold

BK: RedBarn (rød låve)

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg er forholdsvis nybegynner når det kommer til fotografering og fotoredigering (begynte i november)

Så jeg håpet på litt kritikk og tips (både positivt og negativt) om komposisjon, teknikk, idè, redigering osv.

Tips til gode bilderedigerings teknikker settes pris på :)

Bildet er tatt bak huset vårt hjemme rett etter hunden hadde lekt seg i snøen.

Jeg brukte nikon D300 med 16-85VR på iso 500, f/11 og 1/400s

post-47543-1229291580_thumb.jpg

Redigering og synlige feil

I photoshop brukte jeg 3 levels layer (huset, snøen, og himmelen) og 1 Hue saturation layer(gjorde bildet svart/hvitt)På hue saturation layeret jeg lot jeg mesteparten av låven fortsatt ha farge, mens utstikkeren på låven i bakgrunn fortsatt være i svart/hvitt.

Jeg har også redigert bort endel hundespor i snøen med clone stamp funksjonen.

Vet det er noen småfeil i bilderedigeringen. Deriblant glemte å finjustere overgangen mellom himmelen og treet oppe til høyret (øvre delen av treet er mørkere) og fjerningen av fotspora ble ikke helt topp

Edit:(orginalbildet og ren svart/hvit)

S/H versjon

post-47543-1229539778_thumb.jpg

Orginal bildet(forminsket rett fra orginal og uten forandringer i raw)

post-47543-1229539651_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Takk :)

Det var egentligt veldig mange fotspor i snøen (hunden hadde lekt seg) men fjernet dem for å renske opp bilde samtidig la sporene som førte opp mot låven være igjen.

Valge å la utstikkeren forbli svart/hvit først og fremst for å gjøre den mer anonym. Men det var også pga at den på orginal bilde var veldig i skyggen, og derfor lite fargeinformasjon og hente.

Etter level layers for bygningen ble derfor denne veggen veldig stygg(oransj)

Så måtte isåfall enten laget et nytt level layer for utstikkeren ,eventuelt eller eventuelt bytte fargene.

Endret av Slettet+6132