P0nduz Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei Skal i følge jobben gå over til microsoft exchange på jobben så er avhengig av å innvestere i en telefon som har støtte for dette. Som dere ser har jeg plukket ut noen alternativer men vet ikke helt hvilken jeg til slutt skal gå for. Det som er viktig for meg er god støtte for mail og enkelhet i bruk kjenner windows mobile ganske godt så sikter her til grensesnittet som ligger over WM sitt. Er avhenig av god meldings og mailfunksjon (dette blir kanskje ganske likt på disse?). Skriver en del meldinger i løpet av dagen så en funksjon som samler alle meldinger sendt og motatt fra en person i en slags samtale som på iphone vil være bra. Er også avhengig av at telefonen holder ut en hel dag med wifi og synk av mail samt en del samtaler og sms. Personlig heller jeg nok mest mot omnia men vet ikke hva dere andre erfarene personer her har og si? er dette veien og gå eller burde jeg velge en annen? Eller skulle bør jeg ikke gå for noen av de utvalgte og velge noe annet? Alle forslag mottas med takk. Pris spiller ingen rolle. Takker for alle inspill mvh ..christer.. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Omnia har samtalefunksjon på meldinger og e-post som du beskriver, og tåler helt sikkert en dag med tildels mye bruk uten å gå i svart. Omnia er også relativt enkel i bruk, men her mangler jeg sammenligningsgrunnlag. Men om du skal skrive mye meldinger, ville jeg vurdere Touch Pro i stedet, pga tastaturet. For meg tar det lenger tid å skrive på touchscreen enn med nummertastatur, og det vil antakelig være mye bedre med qwerty - det kan du teste i butikken før du kjøper. Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Siden du skriver at du skal bruke den mye i jobbsammenheng med epost, da vil jeg heller anbefale deg X1 eller Touch Pro. Dette fordi de har taster, store skjermer og WM og dermed Microsoft Exchange løsninger. Bruker selv idag Touch HD og X1. Jeg svarer veldig lite på mail med touch hd siden den ikke har fysiske taster. X1 derimot gjør jeg det oftere med. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Hadde touch diamond før og synes det var helt greit så trenger ikke det fysiske tastaturet tror jeg savnet det ikke da men ble ikke så mye mail før. synes det gungerer helt greit og bare ha taster på skjermen men dette er kanskje en vanesak? Kanskje bare dra i butikken og teste ut et par modeller. X1 er uaktuell for meg da denne kun leveres med engelsk tastatur såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det som er viktig for meg er god støtte for mail og enkelhet i bruk kjenner windows mobile ganske godt så sikter her til grensesnittet som ligger over WM sitt. Er avhenig av god meldings og mailfunksjon (dette blir kanskje ganske likt på disse?). Skriver en del meldinger i løpet av dagen så en funksjon som samler alle meldinger sendt og motatt fra en person i en slags samtale som på iphone vil være bra. Xperia samler meldingene fra personer, men dette gjelder på alle WM mobiler tror jeg. Skriver du mye, ville jeg gått for Xperia eller Touch Pro pga tastatur (de koster omtrent samme). Er også avhengig av at telefonen holder ut en hel dag med wifi og synk av mail samt en del samtaler og sms. Xperia har best batteri kapasitet, men Wifi suger strøm uansett hvilken telefon man bruker. Det er heller ikke noe problem å bruke Xperia med USB kabelen i om batteriet skulle gå tomt ved veldig mye bruk. Uansett, det beste å gjøre er å teste telefonene i en butikk . Husk at WM kan hakke litt, men det blir man fort vant til. TouchFlo 3D kan man alltids laste inn på Xperia og det funker ganske bra selv om det fortsatt er i beta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå