Gå til innhold

Kan denne maskinen oppgraderes?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en maskin med prosessor,minne, grafikkort, OS som vist nedenfor. Er det noen fornuftig oppgradering å gjøre på denne maskinen for å gi den mer kraft? Den brukes til nettsurfing, kontorarbeid og spill som Simms og Age of Empires.

AMD Athlon XP2600+ 2.09Ghz

1 GB RAM

NVIDIA GeForce 7600GT

Windows XP servicepack 2

-bkv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, det er ikke fornuftig å oppdatere den maskinen.. for meg ser det ut som en socket a pc med agp grafikk port.

den mest fornuftige oppgraderinga er nok nytt hovedkort cpu ram og grafikk kort.

f.eks cpu: c2d e8400/7200

skjermkort: hd46xx

ram og hovedkort. si i fra om du trenger mer hjelp =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

du kan kjøpe mer minne, noe som jeg ville tro vil holde både for sims og age of empires. samt kjøre igjennom noen programmer som diskopprydding, defragmentering, antivirus samt spywareprogram eller gå for en full reinstalasjon og formatering av harddisken. ellers kan du gjør som tidligere å bytte ut en rekke deler

Lenke til kommentar
nei, det er ikke fornuftig å oppdatere den maskinen.. for meg ser det ut som en socket a pc med agp grafikk port.

den mest fornuftige oppgraderinga er nok nytt hovedkort cpu ram og grafikk kort.

f.eks cpu: c2d e8400/7200

skjermkort: hd46xx

ram og hovedkort. si i fra om du trenger mer hjelp =)

Hei. Det er nok en socket a med grafikkort på agp. Jeg tar gjerne imot tips om hovedkort. Jeg forstod heller ikke betegnelsen på cpu.

-bkv

Lenke til kommentar
du kan kjøpe mer minne, noe som jeg ville tro vil holde både for sims og age of empires. samt kjøre igjennom noen programmer som diskopprydding, defragmentering, antivirus samt spywareprogram eller gå for en full reinstalasjon og formatering av harddisken. ellers kan du gjør som tidligere å bytte ut en rekke deler

Hei takk for råd. jeg har allerede kjørt programmer som rydder opp i det du nevner. Maskinen er ikke så værst til sitt bruk, men kanskje skifter jeg hovedkort, prosessor m.m. Det kunne jo også vær moro å skru sammen noe sånt selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Herer en rimelig oppgradering du kan gjøre med en maks krutt for den prissummen. Kan eventuelt gå litt ned på hovedkort for å spare inn litt til penger! :) Kan du også finne ut hvor mye watt outputen på strømforsyningen din er og om du har ATX kabinett, eller mATX
Lenke til kommentar

Til TS:

Kjøp ny PC. Det vill rett og slett være det mest økonomiske.

Det er en grunn til at folk kjøper ny bil og ikke bare en ny motor til den gamle bilen... Skrap "Ladan" din og kjøp en "Toyota" er mitt tips.

Herer en rimelig oppgradering du kan gjøre med en maks krutt for den prissummen. Kan eventuelt gå litt ned på hovedkort for å spare inn litt til penger! :) Kan du også finne ut hvor mye watt outputen på strømforsyningen din er og om du har ATX kabinett, eller mATX

Går utifra at X58 hovedkortet ikke er ment å være med på den listen tatt i betraktning at det ikke er noe i7 cpu eller ddr3 ram...

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
den ble lagt der med et uhell, har fjernet den nå.

det ligger 2 gfx kort i lista et nvidia og et ati..

kombo av diss funker vel dårlig.

psu bør vel inkluderes pluss kabinett da kabinetter fra 2003 neppe har god air flow.

vanskelig å forstå at noe ble lagt inn i handlevognen med et uhell? hadde du lest hva jeg postet hadde du sett at jeg hadde spørt etter hvilket kabinett og strømforsyning han hadde, derfor har jeg ikke lagt det. tror du dessuten at kabinette tilbake i 2003 var pottetette? mangen av kabinettet som var i bruk den gang er forsatt i bruk idag!

Lenke til kommentar

har flere kabinett fra 2003 å nei di er ikke potte tette. d hadde vert en fordel.

men å montere et moderne hovedkort som er basert på luftgjenomstrømning å et varm cpu og gpu i et kabinett fra 2003 er ikke anbelfalt på noen vis... prøv d.

trenger da ikke å bli gretten fordi anbefalingene dine går rett hjem vel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
har flere kabinett fra 2003 å nei di er ikke potte tette. d hadde vert en fordel.

men å montere et moderne hovedkort som er basert på luftgjenomstrømning å et varm cpu og gpu i et kabinett fra 2003 er ikke anbelfalt på noen vis... prøv d.

trenger da ikke å bli gretten fordi anbefalingene dine går rett hjem vel?

men ikke dra alle kabinettete under en og samme kniv da, jeg har et chieftec dragon fra 2002, ypperlig luftgjennomstrømming må jeg si, og det finnes andre som også har dette, så igjen, jeg spurte om hva kabinett han hadde så vi kunne ta det der fra? og hardwaren jeg har valgt? kan du finne noe bedre til samme lave pris som du kan anbefale i steden?

Lenke til kommentar

Kjører flere slike maskiner jeg. Faktisk har jeg en maskin der kabinettet er fra 1998. Har ikke noe problem med stabilitet eller andre varme symptomer.

ATX spec har ikke endret seg på dette punktet siden 2003 så vidt jeg vet?

Lenke til kommentar

var mel ment som et tips om at ati og nvidia ikke fungerer i lag.

atx standaren har nok ikke endret seg men d har kravet om luftgjenomstrømning. dog selfølgelig alt etter vilken hardware du velger.

ikke anbefalt å sette 2 4870x2 kort i et gammelt kabinett uten luftintak på siden for å sette det på spissen.

admin bør vel her gå inn å slette alle mine innlegg da di ble en orsak til OT. beklager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...