gorane Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Satt og surfet, og plutselig blir skjermen fylt av grønne streker, og den låser seg helt et par sekunder senere. Måtte restarte manuelt, og teksten som dukker opp når den teller RAM osv, blinket, forsvant og kom tilbake igjen.. En blåskjerm dukket opp i brøkdelen av et sekund, før maskinen restartet igjen. Måtte i sikkerhetsmodus for å komme inn, fortsatt med masse grønne streker på skjermen. Etter en restart funket den plutselig igjen, før den plutselig gikk helt i svart minutter senere. Etter en par nye restarter funker den nok en gang, og her er jeg nå.. Hva i alle verden er galt?? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Høres ut som skjermkortet har tatt kvelden. Har du noe mer info om maskinen? Satt sammen ev deler (hvilke), ferdig maskin (merke?). Lenke til kommentar
troari Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Heller kansje en Julerengjøring av vifte? Lenke til kommentar
gorane Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Heller kansje en Julerengjøring av vifte? Er på jobb, men skal sende en oversikt over kompontenter på PC'en så fort som mulig.. Men, jeg prøvde den samme skjermen på en annen PC, med det samme problemet. Er det da skjermen det er noe galt med? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Da er det nok mest sannsynlig skjermen ja...... Lenke til kommentar
gorane Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 [lånte med meg en skjerm fra jobben, og det hjalp ingenting.. Da er det vel skjermkortet som det er noe feil med eller? Jeg tok det ut av PC'en for å sjekke det. Og etter at jeg hadde skrudd av vifta, så jeg at det hadde smeltet noe hvit guffe mellom vifta og prosessoren(?) på skjermkortet. Det lover vel ikke bra? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Den hvite guffa tenker jeg er den termiske pastaen som skal bedre den termiske konduksjonen mellom kjøleelementet og selve grafikkprosessoren. Den skal altså være der. Men var det mye støv og hybelkaniner inni selve vifta og kjøleelementet? Lenke til kommentar
gorane Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Den hvite guffa tenker jeg er den termiske pastaen som skal bedre den termiske konduksjonen mellom kjøleelementet og selve grafikkprosessoren. Den skal altså være der. Men var det mye støv og hybelkaniner inni selve vifta og kjøleelementet? Ikke så mye støv på selve kjøleelementet, men det var en del på vifta. Tok bort en del når jeg ordnet med det i går, uten at det hjalp noe særlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå