Gå til innhold

Utdanning innenfor Nav.

Pivotal

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til Trondheim nå om ikke så lenge og går på Attføring fra NAV. Har ikke noe bestemt opplegg fra Nav, så det prøver jeg å finne ut av. Jeg har fra før av prøvd meg som grafisk designer ettersom det er noe jeg har hatt stor interesse av, men mine ADD-problemer gjør det ganske vanskelig.

Så jeg har brukt mye tid på å tenke på hva jeg kan foreta meg og hva jeg vil utdanne meg som. Det må være noe som jeg vil klare å jobbe med selv om jeg er distre, og samtidig noe der jeg får litt variasjon i arbeidet. Klarer ikke en jobb hvor jeg gjør det samme hver dag.

Etter å ha sett litt på forskjellige utdannelser så har jeg funnet mange emner som interesserer meg, men litt usikker på hvilke type jobber jeg kan sikte meg inn på om jeg studerer disse tingene. (Fra før av har jeg studert medier og kommunikasjon på vgs).

Har kikket litt på forskjellige studier som virker inntresange på NTNU og lurer på om folk har erfaringer med studiene, tips til hva jeg burde kunne før studiene og såklart ideer til hvilke type jobber jeg kan få etter studiene:

Informatikk

Medier, Kommunikasjon og Informasjonsteori

Samfunnskunnskap/Vitenskap (muligens med fordypninger i pedagogikk, psykologi, sosiologi, statsvitenskap,

Engelsk

Er også noe Historie og kulturemner som virker inntresange å studere.

Setter pris på all tilbakemelding, tips og råd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

gikk du tre år og fikk generell studiekompetanse?

Hvis så, kanskje arkeologi kunne være noe for deg? Ser at du nemner blant annet historie, og dette er jo historie i praksis. Du kan utdanne deg til å jobbe ute i naturen med utgravninger og prøvetaking osv osv.

Virker som noe som er fysisk men interessant kan passe for deg, ala ikke å sitte på et kontor eller fremfor en datamaskin?

Hva med lærer? Det er jo kanskje ikke et fysisk utfordrende yrke, men at du får bryne deg på forskjellige tinger er vel veldig klart, og her kan jo dine erfaringer sikkert komme godt med :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

pinnsvin: Har noen fag igjen for å få generell studiekompetanse og det skal jeg da ta uansett.

Arkeologi tror jeg ikke er så inntresangt. Historie er mer en sideinteresse for meg, blir nok ikke hovedfokuset mitt. Jeg er ikke en spesielt fysisk person, er glad i å jobbe med mennesker og/eller datamaskiner. Men har ikke noe direkte imot et yrke som er fysisk, er bare noen begrensinger der iforhold til leddgikten min :)

Lærer er noe jeg definitivt har vurdert. Men så vidt jeg har skjønt så kan jeg alltids studere ped i tilegg til andre ting jeg studerer om jeg vil være lærer. Har for eksempel vurdert å studere en del medieteori og lignende og så kanskje bruke det og ped for å lære litt på deltid hos f.eks en medier og kommunikasjon linje på vgs. Da i tilegg til andre ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...