Gå til innhold

Problemer med trådløst nettverk

Dagi77

Anbefalte innlegg

200 kroner sendes i posten til den som kan komme med løsningen som får nettverket mitt til å virke smertefritt.

Jeg har en bærbar pc (ASUS) - Den har virket glimrende på det trådløse nettverket jeg har hjemme (siemens). I går fikk jeg virus på pc'en og måtte bruke en recovery cd samt installere windows vista på nytt. Da startet problemene.

Når jeg logger meg på pc'en min klarer jeg å komme meg på nettet (den finner det automatisk og logger seg på). Internettet går som vanlig raskt og ingen problemer.

Men plutselig (kan være etter 5 minutter eller 1 time) slutter internett å virke. Jeg får en gul varseltrekant over nettverksikonet og beskjeden "tilkoblet med begrenset tilgang".

(Lyset som markerer at pc'ene r skrudd på trådløs, forsvinner også av og til).

Jeg får ikke logget meg på nettet igjen og må foreta en restart av pc'en for å få den på nett igjen.

Noen som har noen vettuge tips til hvordan jeg kan få dette til å virke?

Tips tas enten imot her på forumet, ellers kan dere maile dem til meg på [email protected]

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! jeg tror skjønner problemet. Vær sikker på at du har slått på trådløst tilkobling. Og hvis den gule trekanten kommer igjen så slå av strømmen til trådløs routeren og vent i 10 sekunder før du slår på strømmen igjen. Ha på trådløs tilkobling og vent. Etterpå kan du koble til nettverket eller hvis allerede har koblet til så vil internett funke igjen.

Jeg har hatt det samme problemet før en gang. Hvis dette ikke virker så har jeg flere løsninger på dette problemet

Lenke til kommentar
Hei! jeg tror skjønner problemet. Vær sikker på at du har slått på trådløst tilkobling. Og hvis den gule trekanten kommer igjen så slå av strømmen til trådløs routeren og vent i 10 sekunder før du slår på strømmen igjen. Ha på trådløs tilkobling og vent. Etterpå kan du koble til nettverket eller hvis allerede har koblet til så vil internett funke igjen.

Jeg har hatt det samme problemet før en gang. Hvis dette ikke virker så har jeg flere løsninger på dette problemet

Hei

Takk for tipset. Jeg skal prøve det neste gang den gule trekanten kommer. Jeg oppdaterte nettverkskortet mitt netopp og har siden ikke hatt problemer (har vært på nettet uavbrutt i 2 timer nå :-) ) - muligens det var løsningen...

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...