Gå til innhold

Hva er det kuleste monsteret/fienden i et spill??

Anbefalte innlegg

Kuleste? Hmm...

Sephiroth?

Infested Kerrigan?

Simmons i Deus Ex?

Kyle Katarn om du velger slem avslutning i Jedi Knight: Dark Forces II? (oki, kanskje ikke hverken fiende eller monster, men definitivt slem, og du får lov å styre, og da mener jeg ikke bare karakteren, men hele galaksen. Hurra! Litt synd at du må kverke Jan - dama, men det blir ikke omelett uten å lage eggerøre)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kerafyrm, aka The Sleeper i EverQuest. En enorm, gjennomsiktig drage som ingen har greid å drepe enda. Det sies at hvis spillere greier å drepe den, vil hele verden falle. Spillere har greid å vekke den ved å gå inn der den sover, og da reiser den ut og slipper løs sin ondskap i deler av den massive online-verdenen.

Genialt. Men hvorfor er det ingen som "gang-banger" monstret med very high-level kickass characters?

Sephiroth fra FF er uten tvil tøff, ellers så har Resident Evil serien en del mindre hyggelige monster.

Men det feteste monsteret av dem alle 'Tha Chaingun Touting' Hitler kødden i Wolfenstein 3D. :D

Husker første gang jeg spilte det. Mørkt rom, kutta et hjørne og BLAM! Stor stygg fa3n detected! Damn jeg skvatt da altså. Det er et monster til mot slutten av Wolfenstein 3D som jeg skulle likt en remake av. Men husker ikke helt hvordan den var eller hva den het. Var en flyve sak.

Lenke til kommentar
Kerafyrm, aka The Sleeper i EverQuest. En enorm, gjennomsiktig drage som ingen har greid å drepe enda. Det sies at hvis spillere greier å drepe den, vil hele verden falle. Spillere har greid å vekke den ved å gå inn der den sover, og da reiser den ut og slipper løs sin ondskap i deler av den massive online-verdenen.

Genialt. Men hvorfor er det ingen som "gang-banger" monstret med very high-level kickass characters?

Er for tøff. Løper rundt fra zone til zone og dreper alle før den forsvinner. Lurer på om noen har funnet ut hvor den ble av enda

Lenke til kommentar

Den har omtrent 2 milliarder HP. Det sier deg kanskje lite hvis du sikke spiller EverQuest, men det er usannsynlig enormt. De har utviklet den slik at den egentlig ikke skal kunne tas, men det sier de ikke rett ut. Derfor har den blitt legendarisk. Flere har greid å våkne den, men da må du først drepe en hel bunte drager som kalles "Warders" som vokter den. Det er ganske kult, for når du dreper den siste så vil han si noe slik som "Do you realize what you've done?!" osv. Den ligger der og sover enda, og når den blir vekket fyker den rundt i verdenen, før den legger seg igjen.

Anyway, de har regnet litt på det og det sies at en må være flere hundre trollmenn som alle kaster mana burn på den på engang for at den i det hele tatt skal kunne ta litt skade. Mana burn er det som forårsaker mest skade i hele spillet. Det er et umulig prosjekt å ta på seg egentlig. En gang greide visstnok noen å drepe den da det utnyttet en bug i spillet. Jeg tror alle som var involvert i raidet ble utestengt fra EverQuest, og utviklerne har prøvd å hysje ned episoden litt.

Lenke til kommentar

Sandwormene i Dune-spilla og -filmene er jo ikke så koselig (særlig ikke i Emperor, da den er SVÆR)...

Mannaroth er jo en utrolig kul fiende i WC3, selv om man ikke kjemper mot ham... (blitt brukt i utallige custommaps, tho...)

Sephiroth er jo også ganske tøff, og ikke minst er han vanskelig i Kingdom Hearts...

Lenke til kommentar

Ikke noe monster, men en enemy... I zelda the windwaker..

Irriterende små fyrer som småsynger/plystrer og løper etter deg (som regel i gjenger)

Dukker opp over alt...damn altså..

De ser dødsrå ut og lyden de lager er bare så rå.. :p

Lenke til kommentar
Bombemennene i Serious Sam. De som har bomber på hendende og kommer skrikende mot deg.

Enig, de var faan meg skumle ass

Veel jeg vil ikke si at de er skumle akkurat, egentlig ikke i det hele tatt, men heller ganske morsomme der de kommer skrikende for full hals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...