Binders' Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg skal ha ny telefon og har derfor sett på Omnia og Renoir. Jeg vet at disse er ganske forskjellige telefoner siden Omnia er en smart telefon. Jeg vet ikke om jeg faktisk har bruk for en smart telefon men... Omnia har jo mange fine funksjoner, men den har ikke 8 mp kamera. Og den har heller ikke Dolby? Er det mye forskjell på 5 og 8 mp, vis man kun viser bildet på mobilen og pc'n? Renoir har også mange fine funksjoner som at den kan spille inn med 120 fps, den har Dolby osv. Jeg vil ha en telefon som har "alt". Jeg liker å bruke telefonen til musikk, ta bilder/spille inn video osv. Jeg vil ha en telefon jeg kan ha det gøy med, men fortsatt holde orden på avtaler osv på en ryddig måte. Jeg vil derfor ha en mobil med god lyd kvalitet, et fint kamera, nok med lagrings plass og det må være ganske oversiktlige menyer (Har prøvd Windows Mobile før og jeg liker det). Jeg har sett på en god del tester av begge telefonene og jeg liker begge. Design betyr ikke så mye siden begge disse er ganske like. Har kanskje mest lyst på Renoir. Men om Omnia har Dolby og det ikke her for stor forskjell på 5 og 8 mp, og om Omnia kan spille inn video 120 fps, så vil jeg ha Omnia. Jeg har et ubegrenset budsjett så pris spiller ingen rolle. Også lurer jeg på om det kommer noen nye modeller som kasnkje vil passe meg bedre enn noen av disse. Takk for svar! Lenke til kommentar
BudweiserMan Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Er ute etter akkurat det samme som deg, og kom fram til Samsung INNOV8 Litt stiv pris, men en utrolig bra telefon. Beste nettpris NetOnNet Video Sample TEST Endret 15. desember 2008 av BudweiserMan Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Kameraet i Renoir er nok en god del bedre en Omnia sitt, spesielt i morke omgivelser. "Dolby" i denne samenheng er kun en gimic , men siden Omnia er en smart telefon med Windows Mobile kan du installere spillere og "lyd-filter" etc. etter egen forgodebefinnende. Omnia har ogsaa 120fps video inspilling. (I QVGA opplosning). Begge er bra telefoner, jeg valgte selv Omnia rett og slett for at jeg liker muligheten til aa installere 3-parts programvare for aa kunne utvide telefonens funksjoner Men hvis kamera er en prioritet saa er nok Renoir og Innov8 (Symbian 60 Smart Telefon) bedre alternativer. Min anbefaling er ganske enkel, gaa og prov telefonen selv og se hvilken du liker best.... Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Kameraet i Renoir er nok en god del bedre en Omnia sitt, spesielt i morke omgivelser. "Dolby" i denne samenheng er kun en gimic , men siden Omnia er en smart telefon med Windows Mobile kan du installere spillere og "lyd-filter" etc. etter egen forgodebefinnende. Omnia har ogsaa 120fps video inspilling. (I QVGA opplosning). Begge er bra telefoner, jeg valgte selv Omnia rett og slett for at jeg liker muligheten til aa installere 3-parts programvare for aa kunne utvide telefonens funksjoner Men hvis kamera er en prioritet saa er nok Renoir og Innov8 (Symbian 60 Smart Telefon) bedre alternativer. Min anbefaling er ganske enkel, gaa og prov telefonen selv og se hvilken du liker best.... Er det bra lyd i Omnia? Og er det mange programmer man kan installere? Renoir har jo mange "artige" funksjoner i kameraet som at den tar bilde om noen smiler osv. Har Omnia også slike funksjoner? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Er det bra lyd i Omnia? Og er det mange programmer man kan installere? Renoir har jo mange "artige" funksjoner i kameraet som at den tar bilde om noen smiler osv. Har Omnia også slike funksjoner? Haha, har akkurat lekt meg verre med akkurat den funksjonen der på Omnia, så det kan jeg trygt skrive under på. Forøvrig har Omnia et bra kamera, men har vanskelig for å tro at det kan hamle opp med renoir eller innov8. Og ja, det er mange programmer man kan installere, å bruke Windows Mobile ifht LG's proprietære OS er som himmel og helvete. Men når det er sagt, tror jeg nok Renoir er bedre på funksjoner "out of the box", men om du bruker tid på å tilpasse Omnia kan du få den til å gjøre nesten hva du vil. Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Her finner du en trad med tips, triks og bruker erfaringer om Omnia. Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Er det mulig å installere 3-parts programvare på Renoir i det hele tatt? Om ikke det er mulig blir det fort kjedelig og mindre brukervennlig enn med andre telefoner.. Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Er det mulig å installere 3-parts programvare på Renoir i det hele tatt? Om ikke det er mulig blir det fort kjedelig og mindre brukervennlig enn med andre telefoner.. Renoir er ikke en "smart phone" saa du kan ikke installere 3 parts programmer. (Bortsett fra Javaspill og java apps, dette gjelder ogsaa for de fleste andre "normale" mobil telefoner) Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg skal ha ny telefon og har derfor sett på Omnia og Renoir. Jeg vet at disse er ganske forskjellige telefoner siden Omnia er en smart telefon. Jeg vet ikke om jeg faktisk har bruk for en smart telefon men... Omnia har jo mange fine funksjoner, men den har ikke 8 mp kamera. Og den har heller ikke Dolby? Er det mye forskjell på 5 og 8 mp, vis man kun viser bildet på mobilen og pc'n? Renoir har også mange fine funksjoner som at den kan spille inn med 120 fps, den har Dolby osv. Jeg vil ha en telefon som har "alt". Jeg liker å bruke telefonen til musikk, ta bilder/spille inn video osv. Jeg vil ha en telefon jeg kan ha det gøy med, men fortsatt holde orden på avtaler osv på en ryddig måte. Jeg vil derfor ha en mobil med god lyd kvalitet, et fint kamera, nok med lagrings plass og det må være ganske oversiktlige menyer (Har prøvd Windows Mobile før og jeg liker det). Jeg har sett på en god del tester av begge telefonene og jeg liker begge. Design betyr ikke så mye siden begge disse er ganske like. Har kanskje mest lyst på Renoir. Men om Omnia har Dolby og det ikke her for stor forskjell på 5 og 8 mp, og om Omnia kan spille inn video 120 fps, så vil jeg ha Omnia. Jeg har et ubegrenset budsjett så pris spiller ingen rolle. Også lurer jeg på om det kommer noen nye modeller som kasnkje vil passe meg bedre enn noen av disse. Takk for svar! Hvis jeg hadde hatt ubegrenset budsjett hadde jeg valgt HTC Touch HD. Touch FLO 3D er et meget bra og artig UI. Ellers har jeg en Omnia og jeg er fornøyd med den. Windows mobile kan bli litt treg og jeg har hatt litt problemer når jeg har tuklet for mye med den, og har måttet ta ut og inn batteri 100+ ganger. Det er ikke sikkert du får dette problemet dersom du bruker telefonen helt vanlig, men tipper at Renoir er en del enklere og raskere (kjedelig i lengden, windows mobile er veldig morsomt!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå