Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Glemt Passord På Windows XP

Anbefalte innlegg

Hei :D Min bror har en pc med XP som han har glemt passordet til sin bruker på, har prøvd å logge inn som administrator (den uten passord) Det funka ikke, den har tydeligvis passord.... Så det eneste han kan bruke er Gjest, da han skulle installere CS gikk ikke dette fordi han manglet rettigheter. Noen som vet hvordan man kan få fram admin igjen ? Eller må han installere OS på nytt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

sikkermodus fjerner ikke passord!

Last ned OphCrack og brenn det ut som bootable cd ;) som nevnt lengre opp..

Start maskina med denne i, og du vil ende opp i et linux lignende OS, mener å huske at alt går av seg selv her, og etter kort tid vil passordene til alle brukere på maskinen stå i klar tekst ;)

Dem har også en egen variant for Vista passord, om du skulle trenge dette en gang ;)

Lenke til kommentar
Hei :D Min bror har en pc med XP som han har glemt passordet til sin bruker på, har prøvd å logge inn som administrator (den uten passord) Det funka ikke, den har tydeligvis passord.... Så det eneste han kan bruke er Gjest, da han skulle installere CS gikk ikke dette fordi han manglet rettigheter. Noen som vet hvordan man kan få fram admin igjen ? Eller må han installere OS på nytt ?

Last ned BartPE og følg innstruksjonene for å lage live CD. Det følger med plugins for å endre admin-passord + en masse andre verktøy for å redde PC'er i trøbbel.

Lenke til kommentar
sikkermodus fjerner ikke passord!

Last ned OphCrack og brenn det ut som bootable cd ;) som nevnt lengre opp..

Start maskina med denne i, og du vil ende opp i et linux lignende OS, mener å huske at alt går av seg selv her, og etter kort tid vil passordene til alle brukere på maskinen stå i klar tekst ;)

Dem har også en egen variant for Vista passord, om du skulle trenge dette en gang ;)

jeg brenner det ut og putter det i pc'en hans, så starter jeg den, så booter den automatisk fra disken? også bare kommer passordene opp eller må jeg gjøre noe eksakt? :p

Lenke til kommentar
TUSEN TAKK ALLE SAMMEN ! :D :D :D

det funka :p

Brukte du OphCrak metoden eller?

Har selv brukt den et par ganger :)

kun vært en gang jeg ikke fikk det til.. og det var pga RAID.. 2 disker som var satt sammen, og ophcrack hadde nok ikke rett driver.. for den fant ingen disk :p hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...