Reow Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei Min bror har en pc med XP som han har glemt passordet til sin bruker på, har prøvd å logge inn som administrator (den uten passord) Det funka ikke, den har tydeligvis passord.... Så det eneste han kan bruke er Gjest, da han skulle installere CS gikk ikke dette fordi han manglet rettigheter. Noen som vet hvordan man kan få fram admin igjen ? Eller må han installere OS på nytt ? Lenke til kommentar
troari Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Last ned dette programet og lag en bootable disk ved å brenne imagefile av den nedlastede *.iso disken http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd Lenke til kommentar
Reow Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg skjønte ikke helt, kan du gå i detaljer? Lenke til kommentar
pirium Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Start i sikkerhetsmodus, da kommer du inn på alle profiler uten å taste passord i XP. Da kan du fjerne passordet som ligger inne på profilen. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 sikkermodus fjerner ikke passord! Last ned OphCrack og brenn det ut som bootable cd som nevnt lengre opp.. Start maskina med denne i, og du vil ende opp i et linux lignende OS, mener å huske at alt går av seg selv her, og etter kort tid vil passordene til alle brukere på maskinen stå i klar tekst Dem har også en egen variant for Vista passord, om du skulle trenge dette en gang Lenke til kommentar
thomasbjo Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hei Min bror har en pc med XP som han har glemt passordet til sin bruker på, har prøvd å logge inn som administrator (den uten passord) Det funka ikke, den har tydeligvis passord.... Så det eneste han kan bruke er Gjest, da han skulle installere CS gikk ikke dette fordi han manglet rettigheter. Noen som vet hvordan man kan få fram admin igjen ? Eller må han installere OS på nytt ? Last ned BartPE og følg innstruksjonene for å lage live CD. Det følger med plugins for å endre admin-passord + en masse andre verktøy for å redde PC'er i trøbbel. Lenke til kommentar
Reow Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 sikkermodus fjerner ikke passord!Last ned OphCrack og brenn det ut som bootable cd som nevnt lengre opp.. Start maskina med denne i, og du vil ende opp i et linux lignende OS, mener å huske at alt går av seg selv her, og etter kort tid vil passordene til alle brukere på maskinen stå i klar tekst Dem har også en egen variant for Vista passord, om du skulle trenge dette en gang jeg brenner det ut og putter det i pc'en hans, så starter jeg den, så booter den automatisk fra disken? også bare kommer passordene opp eller må jeg gjøre noe eksakt? Lenke til kommentar
Reow Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 TUSEN TAKK ALLE SAMMEN ! :D det funka Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 TUSEN TAKK ALLE SAMMEN ! :D det funka Brukte du OphCrak metoden eller? Har selv brukt den et par ganger kun vært en gang jeg ikke fikk det til.. og det var pga RAID.. 2 disker som var satt sammen, og ophcrack hadde nok ikke rett driver.. for den fant ingen disk hehe Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) I min tid kunne man fjerne passord i sikkermodus. Er dette noe de har tatt vekk i siste servicepack? Endret 8. februar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 I min tid kunne man fjerne passord i sikkermodus. Er dette noe de har tatt vekk i siste servicepack? Det går nok nå også, men da må man først vite admin passordet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå