Gå til innhold

Zepto svarer ikke på e-poster. Forrige rep. var mislykket. Vil heve kjøp


TSP

Anbefalte innlegg

Hei. Dette spørsmålet gjelder hovedsakelig om rettigheten rundt den nye PC-en og jeg vet ikke hvor relevant de gamle problemene med den gamle PC-en er i denne saken, men føler uantsett at det er best å ta det fra starten av.

 

Det startet vel for så vidt allerede for 2 år siden, før julen i 2006. Jeg skulle kjøpe en Zepto Znote 6214W fra Netshop og var i starten fornøyd med kjøpet, men den hadde overopphetingsproblemer omtrent fra starten og fikk etter hvert flere problemer. Grunnet dårlig tid, fordi jeg sjelden hadde tid til å ikke ha PC-en og fordi Netshop og Zepto sa de ikke kunne låne meg ut en bærbar PC når den evt. var på reperasjon (Trodde jeg hadde krav på det om reperasjon tok mer enn 14 dager) levde jeg med denne problem-PC-en. Men jeg så meg nødt til å levere inn PC-en når skjermen sviktet mer og mer og den etterhvert ble helt svart i kantene, dette var våren 2008.

 

Den ble sendt mot Danmark 24. mai. Etter dette hørte jeg ikke noe mer. Etter 4-5 ukers venting bestemte jeg meg for å sende en e-post og fikk svar - jeg mente problemet som kostet penger å reparere skyldtes overopphetingen som hadde vært der fra starten av, men siden jeg ikke hadde levert den inn tidligere ville jeg ikke krangle om det.

 

 

 

Uantsett, jeg fikk et tilbud på en ny PC, siden den gamle PC-en hadde reperasjoner som evt. måtte betales for. 11. juli svarte jeg at jeg var interessert i å høre hva de kunne tilby. Etter dette fikk jeg lite svar, jeg sendte e-post igjen 21. juli for å purre, deretter 6. august, jeg fikk igjen svar dagen etter at han hadde fått 500-700 e-poster å svare på mens han hadde vært borte og ikke hadde rukket det. Han spurte meg igjen om hvilken PC jeg evt. ville ha tilbud på igjen - selv om jeg allerede hadde svart på dette og spurt om jeg kunne få en konkret pris i de tidligere e-postene.

 

Etter dette kom det pent lite svar igjen. Jeg purret 19. august, deretter 27. august og deretter 1. september. Maste igjen 5. september - men denne gangen bestemte jeg meg for å sende en utfyllende e-post til den generelle kunderservicen - tidligere hadde jeg sendt e-poster direkte med e-posten til han som behandlet saken, dette fordi han hadde bedt meg om det. De lovte meg svar - i en autogenerert e-post - svar innen 10. september. Det eneste svaret jeg fikk 10. september var en ny autogenerert e-post som sa at behandlingstiden tok lenger enn normalt. Jeg bestemte meg omsider for å ringe den 12. september. Han jeg måtte snakke med var ikke der (samme fyr som hadde behandlet saken tidligere), men hun lovte å legge igjen beskjed. 18. september fikk jeg omsider svar fra han.

 

Han kom med tilbudet og jeg aksepterte, uten å egentlig tenke over hvor mye 10 000 kroner faktisk er. Den dag i dag føler jeg meg litt lurt. Han sa PC-en var verdt rundt 15 000 og det var den kanskje der og da, men ikke lenge etter satte de ned prisen 20% og kalte det et tilbud (jeg hadde fått 25% avslag). PC-en jeg fikk tilbud på har ikke vært oppe i sin originale pris på lenge og koster omtrent det samme (med oppgraderinger) som jeg fikk den for - på "spesialtilbud". Dette er en av de nyeste modellene til Zepto og jeg kan derfor ikke skjønne hvorfor den har falt så kjapt i pris, men det er vel en annen diskusjon.

 

 

Jeg fikk omsider PC-en, 1 oktober 2008. Zepto Mythos A15 og i starten så ting ut til å være greit. Men 2-3 dager senere begynte allerede de første symptomene å melde seg. Jeg kan nevne i fleng; blåskjermer, blåskjermer i sikkerhetsmodus, uventede restarter, at maskinen "fryser" (ikke mulig å gjøre noe) at maskinen ikke starter opp (ingen respons i det hele tatt, ingen oppstartsskjerm etc.).

 

Jeg var kjapt ute med å melde fra til Zepto, allerede 5. oktober sendte jeg e-post. 2 dager senere startet jeg tråd her på Diskusjon.no. (Dere kan lese de fleste e-postene sendt om Mythos-en der). Jeg sendte oppdateringer og mer tilleggsinformasjon til Zepto 6., 7., 8. og 12. oktober. Den 14. oktober fikk jeg omsider melding om at den kunne sendes til reperasjon. Han sa allerede da han skulle sende melding om UPS Pick UP innen en time. Denne meldingen fikk jeg aldri (noe som kunne ført til at jeg kunne sendt PC-en tidligere) og jeg måtte purre 16. oktober. Han sendte meg omsider svar 22. oktober og beklaget.

 

Jeg sendte den ikke lenge etter og 29. oktober fikk jeg bekreftelse på at den var kommet frem. 6. november var PC-en hjemme igjen, det så ut til at den fungerte fint. Men så kom de samme problemene til syne igjen. Like tilfeldige som de var før. Jeg kunne spille på PC-en i flere timer, mens neste dag kunne det være helt umulig å få den startet opp. Den var med andre ord ikke fikset.

 

11. November satte jeg meg igjen ned ved PC-en for å skrive en lengre e-post om problemene. Denne ble ubesvart. Sendte en ny en 26. november. Denne er og ubesvart.

 

Jeg bestemte meg 3. desember for å sende begge e-postene på nytt - fra Zepto sin kontaktform på deres hjemmesider, hvor jeg gjør det enda klarere at jeg ønsker å heve kjøpet. Den er fortsatt ubesvart ... Det eneste jeg har fått igjen på den er en ny autogenerert e-post som de sendte 8. desember hvor de igjen sier at behandlingstiden er lengre enn normalt.

 

Det hører med til historien at det meste jeg har hatt PC-en på, før den har fått problem, de siste 3-4 ukene, er 5 minutter. Det har rett og slett ikke vært mulig å bruke den i det hele tatt.

 

 

Har jeg noen rettigheter her? Jeg føler meg rett og slett dårlig behandlet av Zepto, jeg vil bare bli ferdig med dem og vil som sagt heve kjøpet. Men de svarer meg aldri på e-post - så det kan se ut som jeg må ta kontakt per telefon. Men jeg liker svært dårlig å snakke i telefon med slike folk og er ikke tøff nok til å stå på krava og vet ikke helt om jeg har noen krav i det hele tatt. Om jeg sier "Jeg vil heve kjøpet nå!" og de sier "Nei", kommer jeg sikkert bare til å si "Eh, javel..". Noen hjelp her? Er de i det hele tatt pliktig til å svare på e-poster, kan det at de ikke gjør det, gjøre at kunden får flere krav? Er det noen som vet? Jeg vil bli ferdig med Zepto!

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reperasjonen kostet meg naturligvis ikke noe første gang.

 

Dette sto i reperasjonsmeldingen som ble sendt tilbake med PC-en.

New GFX card and memory,

harddisk passed test.

Computer tested in 3D, several times

passed and have not bluescreed.

 

Det jeg syntes var merkerlig var at de ikke hadde hatt PC-en på mer enn 15 minutter i løpet av reperasjonstiden i følge systemloggene på PC-en.

 

Finner det og svært merkerlig om dette skulle dreie seg om software-feil.

1. Jeg hadde ikke installert mye på maskinen før de første problemene meldte seg. Ikke vært inne på noen "lugubre" sider.

2. PC-en vil ikke starte opp i det hele tatt, dette problemet har den hatt fra starten av, men har som sagt vært hele tiden nå i det siste. Ingen software kan vel føre til at maskinen ikke kommer seg forbi logoen til PC-en en gang?

3. Blåskjerm i sikkerhetsmodus. Svært sjelden å få blåskjermer i sikkerhetsmodus.

 

Mer informasjon finner du i tråden for selve problemene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...