loffen90 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Heisann, sitter å ser på en Nissan Primera 2,0 SRI Personbil 1995, 237000 km., kr. 35.000,- den er fra en forhandler og normalt ville jeg bare stukket opp å sjekket den ut, men forhandleren ligger rundt 6 timer fra meg. Hva er fordelene med kjøp av forhandler? jeg er klar over at det vistnokk er en liten måneds garanti? kan noen forklare i detalj? hva annet? har de som regel gått gjennom den og funnet ut hva som er feil / bør byttes. Vil de fortelle meg dette eller holde det i sjul? og hvordan er muligheten for pruting? hvor mye kan jeg vente å redusere prisen med? takker for tips, ikke minst tips om kjøreegenskapene til denne bilen. Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er jo alltid tryggest å kjøpe fra forhandler. Om du kan prute avhenger fra forhandler til forhandler, kan gjerne prute mer hos privat personer. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har ikke kjørt en Primera selv, men har derimot lest litt om dem. Disse bilene er kjente for å ha gode kjøreegenskaper. Styringen skal være relativt presis. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 er det denne? det er forskjell på en autorisert Nissan forhandler og "Knuts bil hjørne". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Hvis det er denne, er de rimelig sleipe! De er Ssangyoung-forhandler, og har likevel lagt inn en Nissan-logo i sin annonse. De har også et kampanjetilbud datert 28. august 2008: http://www.noreauto.no/default.aspx?MenuID=5524 Endret 15. desember 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 hvis man ser på forsiden deres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 hvis man ser på forsiden deres. Du tenker på "3. februar 2004". De er tydeligvis aktive på web. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er jo alltid tryggest å kjøpe fra forhandler. Om du kan prute avhenger fra forhandler til forhandler, kan gjerne prute mer hos privat personer. Vel, ikke nødvendigvis. Noen som leste reportasjen laget av Forbrukerrådet som stod på trykk i Vg for noen uker siden? Det er ikke tryggere å kjøpe bruktbil fra en stor, «seriøs» merkeforhandler som viser fram en feilfri tilstandsrapport. At bilen nettopp har vært på service eller kontroll, er ingen garanti for at den er uten mangler. http://forbrukerportalen.no/Tester/2008/un...av_bruktbilsalg Det verste eksemplet i undersøkelsen fant vi hos Møller bil, landets største bilforhandlerkjede. Hos Møller i Stavanger testet vi tilstanden til en Volkswagen Sharan 2001-modell. Til og med en stor og "seriøs" forhandler virker til å være ute etter å svindle kunder. Lenke til kommentar
loffen90 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) at en bilforhandler er dårlig til å oppdatere nettsiden sin, sier vel ikke så mye mer en at de fokuserer på andre ting en akkurat det. Vis en bilselger var ute etter å robbe folk, så ville det vel verdt mer naturlig å oppdater siden sin med masse lureri om fornøyde kunder osv... ? og nå var det vel strengt tatt ikke websiden til nore auto jeg ville diskutere da? heller bilen nissan primera sri. At en forhandler er liten betyr ikke nødvendigvis at den er dårlig. Endret 15. desember 2008 av loffen90 Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 at enkelte bruktbilsjapper selger biler i god stand er ikke så rart, det spørs om sjefen selv er innstilt på å gi god service eller ikke. noen driter i om dem får et dårlig rykte, det er nok av lettlurte fjols uansett.. at Møller er litt lugubre, er vel ingen hemmelighet? VW i seg selv har et ræva rykte? selv har jeg god erfaring med merkeforhandlere.. Ford solgte meg en Mondeo, som det desverre har vært litt feil med. men saken er den at det ikke har kostet meg en krone, de har ordnet opp hele tiden. jeg fikk til og med fikset en feil som jeg strengt tatt skulle tatt selv.. gratis låneMondeo hver gang. det beste hadde selvfølgelig vært om bilen var feilfri fra første dag.. jeg tror fremdeles merkeforhandlere er et sikrere kort. husk at det er bruktbil vi snakker her, da. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) og nå var det vel strengt tatt ikke websiden til nore auto jeg ville diskutere da? heller bilen nissan primera sri. Nissan Primera er en god bil. den har mindre feil enn gjennomsnittsbilen og er god å kjøre. jeg "spekulerte" i en 2001 modell en gang. ikke helt den samme bilen, selvfølgelig, men ikke helt ulik heller. kan ikke si deg annet om Primera enn at jeg likte den bilen. den hadde dog altfor liten motor, så det ble Mondeo i stedet, gitt. får si det på denne måten.. du driter deg ikke ut hvis du kjøper den der. japansk kvalitet med tyske kjøreegenskaper! blir det bedre,da? er det ingen Primera eksperter her da? hva er forskjellen på P10 og P11? Endret 15. desember 2008 av toro2 Lenke til kommentar
loffen90 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 lurte på det samme i dag, og kom fram til det at p10 er fra de gikk over fra Bluebird til Primera og til rundt 1995, da begynte p11 (neste generasjon primeraer) det var slik jeg forsto det, men mulig jeg misforsto Lenke til kommentar
loffen90 Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 er det denne? det er forskjell på en autorisert Nissan forhandler og "Knuts bil hjørne". foresten er dette noe alle kan skrive på finn siden sin? :S click me Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kun forhandlere med avtale med Finn kan skrive inn sånn informasjon, men det er jo småfrekt om de ikke er autorisert Nissan-forhandler, da. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Nore Auto var hvertfall en av de gamle Datsun/Nissan-forhandlerne, dog står de ikke nevnt på Nissan.no så de er muligens ikke det lengre. Kan tenkes de er forhandler frem til 1.1.2009 e.l. Nissan har kvittet seg med mange små forhandlere nå som fabriken selv driver importen, big is better er desverre tanken. Nissan sin nye retning om og kutte ut smør og brød produktene ala Almera og Primera skremte nok også vekk noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå