Gå til innhold

hvordan tvinge nettlesere til å bruke engelske sider?

Kimius

Anbefalte innlegg

har prøvd å finne ut av dette lenge nå, uten noe særlig til hell, så jeg spør heller dere.

hvordan kan jeg få nettlesere til å slutte med å gå inn på regionale/norske varianter av nettsider? eksempelvis går jeg inn på google.com, men havner på google.no i stedet. dette driver meg sakte til vanvidd, og jeg vil få slutt på det. et eller annet sted må det finnes en måte å fikse det sånn at nettleserne sier jeg er fra england eller noe sånt, men jeg klarer ikke å finne det.

bruker for det meste opera, men vil gjerne fikse det samme på iexplore og firefox også. noen som vet hvordan dette fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ingenting med nettleseren å gjøre, men IP-adressen din. Den viser at du befinner deg i norge og derfor blir den norske versonen av nettsiden lastet.

Du kan unngå dette ved å bruke en proxy server

Endret: Hårek: Trodde nettsider så på IP-adressen, og at regionsinnstillingene ikke har noen betydning (?)

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Det er vel riktig at det brukes databaser over IP adresser. Det er også andre teknikker som kan brukes, f.eks valgt språk i OS.

Jeg får (stort sett) alltid google.com, men er ikke sikker på akkurat hva som gjør det. Bruker ikke Proxy.

Men det var visst ikke regioninstilling, nei. Testet litt på noen mindre brukte PCer, og de kom med google.no. Men etter at jeg trykte på linken for å velge "Google.com in English" så fortsetter den med det. Så da er det kanskje så enkelt som en cookie. Sjekk at du ikke har slått av cookies.

Lenke til kommentar

cookies er på, men nettleseren tømmer alt når den lukkes. region-innstillingen ser ut til å virke, men jeg tipper det ikke vil virke for alle sidene. for de sidene som bruker IP til å finne ut hvor du er så vil nok bare proxy funke, men jeg mener å ha lest at nettlesere sender en streng med info til nettsider du besøker, som sier noe som språk, region, nettleser, OS og kanskje noe annet også. husker det ikke helt. fra det jeg forsto den gang så skulle det være mulig å tvinge nettlesere til å sende en bestemt streng i stedet for "default" strengen, men fant aldri ut hvordan det ble gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...