acecorp Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hadde mye av de samme problemene på samme maskin, det viste seg at det hadde tettet seg fullstendig med støv og annet skitt i utblåsningen. Enkelt å fjerne og vips så er maskinen som ny igjen! Link med bilder som viser hvordan man renser:http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=143168 Lykke til! Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 ok, vel nå har jeg akkurat registrert en ny service ordre på den, følgende problemer: - slår seg av umotivert (ingenting kjører av prog eller når masse kjører) - intern mic funker kun noen ganger, ekstern mic funker ikke etter forrige service - nekter noen ganger å boote opp (slår seg på, kommer til vista logo og slår seg av) - kobler ut usb enheter på random - henger seg opp selv om enkle prog kjører (msn/opera etc) får se om de klarer å fixe den denne gangen da, ellers bærer det rett til butikken jeg kjøpe maskinen i å reklamere. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 JADDA! fikk pcen igjenn i går kveld "Endelig! NÅ må den vel være i orden".... Nei, de på service hade gjort NULL & NIKS med den. wow, det sto de hadde hatt den på i lengre tid uten at den slo seg av. vel, fint det I guess, men hva med; usb utkoblings problemet? eller at den innimellon nekter å boote? eller at ekstern mic ikke funker etter forrige service? eller at den henger seg? og hva hjelper det om den har stått på i lengre tid? det er snakk om en feil som skjer ca 2 ganger i uka, dvs ca 2/12-13 oppstarter får jeg problemer helt til jeg starter den på nytt igjenn. pluss at jeg har jo filmet to av tilfellene. Hva bør jeg gjøre her? det er tydelig at verkstedet som tar seg av denne pcen ikke helt vet hva de driver med, jeg er selv tekniker, men ikke på pc, og vi har iallefall andre rutiner. Bør jeg sende den til et annet verksted? og funker garantien der isåfall? Bør jeg sende den inn igjenn til samme sted for 3dje gang? Bør jeg gå tilbake til butikken og reklamere / få hevet kjøpet? Og kanskje enda viktigere, hva har jeg krav på i en slik situasjon? Etter min mening har de ikke klart å fixe feilen etter første forsøk og ser/sjekker ikke feilen ved andre forsøk.. det er jo ikke noe jeg innbiller meg når ingen av de andre 3pc'ene i huset har gjort slik, og jeg har filmet to av tilfellene hvor det skjer etter første service. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Ny oppdatering. Jeg bestemte meg for å sende den til asus en 3dje gang. fikk avslag på henting og fikk beskjed om å levere til butikken. etter noen dager ble den levert i butikken jeg kjøpte den i (Digital Impuls) og fikk absolutt god service. Jeg tok for sikkerhetsskyld å la noen filmer jeg hadde tatt av feilene på maskinen å la de på skrivebordet. 1uke senere.... Jeg kunne komme å hente pcen min igjenn, denne gangen hadde de byttet HDD, og jeg fikk faktisk en 250gb (hadde 160gb før) weeee! så etter noen dagers fornøyd bruk oppdaget man første feil.. eksterne mic's funker fortsatt ikke... og for ca 1t siden koblet en usb mus ut igjenn. (for å klargjøre, dette er den samme musen jeg har brukt på min andre laptop og aldri hatt noen problemer, jeg har også en annen mus som jeg har prøvd for sikkerhetsskyld, men samme problem) jeg har også sett nå at tvkabelen tar heller ikke inn info av en eller annen grunn. jeg oppdaterer litt drivere og programvare og tester en uke eller no til... men faen viss flere problemer oppstår... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hvis noe mer skjer, sier du til Digital Impuls at den har vært forsøkt fikset tre ganger, flere av de samme problemene er der fortsatt, og at du vil heve kjøpet. (Få pengene igjen.) Hvis du lurer på rettighetene dine rundt dette, kan du se forbrukerkjøpslovens 32. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Hvis noe mer skjer, sier du til Digital Impuls at den har vært forsøkt fikset tre ganger, flere av de samme problemene er der fortsatt, og at du vil heve kjøpet. (Få pengene igjen.) Hvis du lurer på rettighetene dine rundt dette, kan du se forbrukerkjøpslovens 32. takker digital impuls har vært veldig behjelpelige så tror ikke det blir noe porblem, og det ser ut som jeg skal levere den. edit: jammen DER slo den seg av igjenn... uten videre, mens jeg søkte på nettet.. grattis asus! denne får dere i retur! Endret 31. mars 2009 av Go1den3ye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå