QHamp Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 ...for de uten fast telefonabb. Økes fra 60 til 79 pr mnd. Hvorfor skal ikke Telenor forholde seg til KPI som andre "dødelige"? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det finnes tre typer - Konkurs truet - Konkurent - Maktgal Telenor tilhører ofte det sistnevnte. Men for å gi Telenor et forsvar, får man skylde på finanskrisen. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Kutt hele linjeleiegebyret! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Kilde forresten? Kan ikke finne noe om det på telenor.no. Lenke til kommentar
QHamp Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Brev til meg som abbonent....luringene har ikke lagt ut noe på nett ennå, der står det fortsatt 60 kr mnd. KPI = konsumprisindeksen. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Merkelig, jeg har ikke hørt at noen selskaper øker denne prisen. Men nå er jo Telenor kjent for å legge seg helt flate når kundene melder ISP bytte, så du får nok en selger som ringer deg da for å høre hvorfor du stikker, da kan du nevne dette. Du kan også bestille Telenor sitt billigste PSTN (fast telefon) abm som koster kr 0,- men er dyrt å ringe med, så legger du vekk telefonen og kjører kun ADSL. Win, win situasjon og penger spart! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Merkelig, jeg har ikke hørt at noen selskaper øker denne prisen. Men nå er jo Telenor kjent for å legge seg helt flate når kundene melder ISP bytte, så du får nok en selger som ringer deg da for å høre hvorfor du stikker, da kan du nevne dette. Du kan også bestille Telenor sitt billigste PSTN (fast telefon) abm som koster kr 0,- men er dyrt å ringe med, så legger du vekk telefonen og kjører kun ADSL. Win, win situasjon og penger spart! Der tar du dessverre feil. Billigste er 89,- pr mnd. Tror kanskje du var for kjapp med å lese, for det er bredbåndstlf-prisene som står øverst. Holdt på å bomme jeg og. Edit: Link Endret 15. desember 2008 av Ratleto Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Merkelig, jeg har ikke hørt at noen selskaper øker denne prisen. Men nå er jo Telenor kjent for å legge seg helt flate når kundene melder ISP bytte, så du får nok en selger som ringer deg da for å høre hvorfor du stikker, da kan du nevne dette. Du kan også bestille Telenor sitt billigste PSTN (fast telefon) abm som koster kr 0,- men er dyrt å ringe med, så legger du vekk telefonen og kjører kun ADSL. Win, win situasjon og penger spart! Der tar du dessverre feil. Billigste er 89,- pr mnd. Tror kanskje du var for kjapp med å lese, for det er bredbåndstlf-prisene som står øverst. Holdt på å bomme jeg og. Edit: Link Haha, ok da har de endret på det! Jobbet i TN i noen korte uker før jeg heiv meg over til et annet selskap Lenke til kommentar
QHamp Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Det verste er vel at de ikke bgrunner økningen. Det står bare i brevet en objektiv beskrivelse om "hva er linjeleie?" Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 79 kr i mnd for drifting, overvåking og reperasjon av kobberkabelen din "Ånei, full alarm - dette er galskap" Lenke til kommentar
QHamp Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Når man øker prisen med 31% pleier man å forklare seg - selv om beløpet i kr og øre ikke er så stort. Hvorfor koster det plutselig så mye mer å "overvåke, drifte og reparere" nå? Har du lest oppslagene når feks. Oslo sporveier har den årlige reguleringen av billettprisene sine? Det blir ramaskrik. De justerer kansje 5-7%, noe som er dobbelt så høyt som KPI de siste åra som de fleste dødelige følger ift. prisregulering. Du jobber kanskje i Telenor :-D Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvor jeg jobber er vel helt irrellevant (men kontoret mitt ligger i Hegdehaugsveien om du må vite det) Men ja, vi bor i verdens rikeste land og klager over 19 kr forskjell. Du ville vel kanskje ha fjernet linjeleien på 79 kr hadde vært opp til deg? Men ville du heller betalt 200 kr (eventuelt mer) pr. time for en montør som skal reparere linjen din? Og ikke hatt noen overvåking på den, slik at om du eventuelt klager så må du betale timespris for at folk skal se på problemet ditt? Ikke missforstå meg - jeg er ikke uenig med deg Alle må tjene penger, er bare visse ting som er mer synlig enn andre. Men nå kommer jo fiber for harde livet, også fra Telenor sin side. Så man vil vel gå bort ifra linjeleie uansett :\ Lenke til kommentar
Fos1 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Økes fra 60 til 79 pr mnd. Ikke rart at Telenor tjener penger. Hadde det ikke vært konkurranse så hadde vi vel fortsatt hatt ISDN, som Telenor forøvrig tjente milliarder (?) på. Fant forøvrig årets julegave til meg selv i går: http://www.zazzle.com/stjelenor Nå kan julefreden bare senke seg :!: Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Linjeleien har jo stått stille i mange år nå så sånn sett er det ikke urimelig at den øker. Det blir vel dessuten dyrere for Telenor å drifte kobberen kontra antall telefon/adsl-kunder som er på nedadgående nå. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Er forståelig at linjeleien øker, men syns fortsatt at Telenor ikke skulle ha eid telefonlinjenettet, gjør som i Sverige sier jeg, først da får vi konkurranse på bredbåndsnettet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Problemet er vel at dette kobbernettet snart er verdiløst, det er vel ingen som ser noe særlig fremtid i det, selv Telenor har jo offentlig innrømmet at den ensidige satsningen på xDSL de siste årene var en strategisk blunder. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Problemet er vel at dette kobbernettet snart er verdiløst, det er vel ingen som ser noe særlig fremtid i det, selv Telenor har jo offentlig innrømmet at den ensidige satsningen på xDSL de siste årene var en strategisk blunder. Vel et blunder er vel ikke helt riktig når man ser på tallene, men at man burde se på andre aksessteknologier tildligere er selfølgelig noe de skulle ha gjort. Kobberet er fortsatt mer enn bra nok for hvermansen til bredbånd, men i disse digital-tv dager så begynner man å skorte på hastighet, vdsl kan være løsningen for de som bor nerme sentralen. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Ser nå at NextGenTel også har justert opp linjeleieprisen til 79 kr/mnd. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Kobberet er fortsatt mer enn bra nok for hvermansen til bredbånd, men i disse digital-tv dager så begynner man å skorte på hastighet, vdsl kan være løsningen for de som bor nerme sentralen. Men finnes det noe VDSL og snakke om utover ett og annet testnett? jeg tror ikke vi kommer til og se så mye av dette tatt hvor uforutsigbar og varierende kobberkvaliteten er. Det er jo allerede ett mareritt med dagensteknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå