Jakke Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Da jeg har en Passat 97' med sprukken toppakning, turbo og en sliten oljepumpe, og ingen muligheter for å reparere før Peugeoten min er solgt, kan jeg kjøre den et par korte turer til Shell (10 min unna) for å legge om til vinterdekk, samt hive på resirk-ventilen som jeg har brukt på Peugeoten? Er jo ikke langt, men vil ikke at noe skal gå galt, selv om det ikke er lange turen. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hvorfor trenger du å hive på vinterdekk på bilen hvis den ikke kan brukes likevel? Ville ikke anbefalt det, nei, om du har planer å beholde bilen en stund etter det er ordnet. Gåen topp pakning kan bety vann i oljen som er meget uheldig mtp smøring. Den slitne oljepumpen gjør det ikke stort bedre. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Er bare for å få det gjort, da bilen skal repareres om maks en måned. For her oppe er det speilholka over alt. SÅ når jeg skal på verkstedet må jeg ha skiftet uansett, da hengerleie ikke er aktuelt for en så kort tur. Kan nevnes at bilen ble kjøpt i Trondheim, og at toppakninga var gåen når jeg kjøpte den/når jeg kjørte oppover. Men var få tegn på det da, nå kommer det blåhvit røyk. Først ble ekspansjonstanken helt tom, og lampa lyste, så fylte jeg på, og den har vært full siden da. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det kan gå bra, og det kan gå dårlig. Det kommer an på hvordan lekkasjen er. Jeg kjørte nylig 7 mil med en Carina med defekt toppakning og det gikk helt fint. Bilen brukte opp kjølevannet, så jeg måtte følge med på temperaturmåleren og stoppe for å fylle på av og til. Hvis det er en sånn type lekkasje burde det gå greit å kjøre noen småturer bare man vet hva man skal følge med på og gjøre. Hvis dette er tilfellet ditt kan du prøve å kjøre uten lokket på radiatoren, for da unngår du å få overtrykk i kjølesystemet og det tar lengre tid før vannet forsinner. Hvis det havner vann i oljen eller lekkasjen er så stor at en eller flere av sylindrene ikke har skikkelig kompresjon bør du nok la bilen stå. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Bilen drar som et helvete Kjenner 200 gamper enda, tror jeg ville merket 450cc mindre slagvolum... Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Skal jeg kjøre uten lokket på radiator eller på ekspansjonstank? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 heller ikke så gunstig hvis du får vann inn i sylinderene da, da kan du knerte rådelager og i værste fall råder, og da begynner det å bli dyrt.. Siden det ryker ekstra av bilen din kan jo det være tilfelle da. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Turboen lagde mer ulyder enn rådene og noe annet i bilen Den Skraaaaper, men lader forsatt 1 bar mongomenner Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=42751 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Turboen er gåen, men ikke toppakningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå