Gå til innhold

Er boksen min på vei til RROD? Bytte til Elite?

wwwerner

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Xbox 360 Premium på Elkjøp like før påske-ferien i år. Har brukt den ganske mye, uten å ha noe særlige problemer. (Den har riktignok hengt seg opp i loadinger 4-5 ganger...)

Det er først nylig at jeg har begynt å få trøbbel med konsollen.

Da jeg kjøpte Assassins Creed (Classic-utgave) for et par uker siden, ble jeg overrasket over den "dårlige" frameraten. Det lugget litt, og spillet fløyt ikke så bra som jeg hadde håpet. På et punkt begynte faktisk spillet å lagge, noe som aldri har skjedd med konsollen før.

Rundt samme tidspunktet begynte den å lage litt merkelige lyder (jeg vil tippe fra dvd-rommen), i form av hosting og harking. Dette var ikke alvorlig, før i dag. Da jeg spillte Mercenaries 2, for første gang på et par uker, la jeg merke til at spillet ikke viste gjenstander over særlig lange avstander. Biler kom ikke inn i bildet før jeg var veldig nærme.

Jeg slo av konsollen, og prøvde et annet spill noen timer senere. Da begynte konsollen å lage veldig rare lyder, og jeg ble nokså bekymret. Det virket som om den slet veldig med å lese cd'en, og jeg endte med å gå til bake til xbox-menyen i frykt for at noe kunne skje med disken. Da jeg tok den ut av konsollen var den overraskende varm. :hmm:

Så nå er jeg redd for å bruke konsollen min. Både fordi jeg ikke vil risikere å ødelegge platene, og fordi jeg har en følelse av at den nårsomhelst kan bryte sammen. Jeg kan ikke si at tanken på å vente flere uker mens den er på reperasjon er særlig innbydene...

Hva skal jeg gjøre nå? Er det sjangser for at det vil gå over, eller er dette de første stegene til RROD?

Jeg har også vurdert å bytte til Xbox 360 Elite for HDMI, større harddisk og nyere maskinvare (som reduserer sjangsene for RROD?). Prisen er jo heller ikke så veldig ille (2 500,-?).

Er det noe vits i å bytte med en Elite?

Mulig det er en smule dårlig forklart, men jeg setter pris på tips til hva jeg skal gjøre videre...

Endret av wwwerner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil være smartere i såfall å kjøpe arcade pakken. De er nyere hardware enn eliten (de nyeste nå har jasper teknologi) også og harddisk har du jo så bare å bruke den. Med mindre du skal selge den du har nå eller?

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
Vil være smartere i såfall å kjøpe arcade pakken. De er nyere hardware enn eliten (de nyeste nå har jasper teknologi) også og harddisk har du jo så bare å bruke den. Med mindre du skal selge den du har nå eller?

Harddisken jeg har nå er veldig liten (10-20 GB), og 60/120GB koster jo skremmende mye... Dersom jeg hadde kjøpt en Elite ville jeg jo fått med en 120 GB HDD på kjøpet.

Jeg er egentlig ikke sikker på hva jeg skal gjøre med den jeg allerede har... Som sagt er jeg en smule redd for å bruke den, da jeg ikke vil at den skal dø.

Jeg grøsser ved tanken på serienummer, leveranser, reperasjoner, osv.

Lenke til kommentar

Harddisken jeg har nå er veldig liten (10-20 GB), og 60/120GB koster jo skremmende mye... Dersom jeg hadde kjøpt en Elite ville jeg jo fått med en 120 GB HDD på kjøpet.

Jeg er egentlig ikke sikker på hva jeg skal gjøre med den jeg allerede har... Som sagt er jeg en smule redd for å bruke den, da jeg ikke vil at den skal dø.

Jeg grøsser ved tanken på serienummer, leveranser, reperasjoner, osv.

Leste et eller annet sted her at det var noen butikker som solgte 60gb starter packen for 600kr nå tror jeg det var. EBgames var det? Det er 60gb harddisk, 3mnd live gold og headset.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvis du har den mellom tuner og dvdspiller så er det selvmord.

Ja, det er nok det. Tror jeg skal finne et annet sted å ha den, så den kan ligge uten andre ting i nærheten.

Men dersom uhellet skulle skje mens jeg spiller; vil jeg kunne ta ut spillet før jeg sender den på reparasjon?

Lenke til kommentar

Jeg får vel ta sjansen på at det ikke skjer da. :)

Men jeg regner med at alle konsollene har et eller annet form for serienummer jeg vil trenge for å sende den til reparasjon? Hvordan vil jeg isåfall finne ut hva serienummeret til min konsoll er?

Endret av wwwerner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...