Gå til innhold

Militæret og Piercings

John Keats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan reagerer Militæret på dette? Er det noe sted de kan finne på å sende deg om du har permanente Piercings eller blir du fritatt fra hele opplegget? Bare spør helt casual, så ikke døm meg som unnasluntrer, vil bare ha svar på spørsmålet

I regelverket står det vel noe sånt som at synlige piercings er forbudt. Du blir ikke sendt noe spesielt sted eller blir fritatt fra noe som helst hvis du har piercings.

Du stillte spm jeg svarte på de. Får å ta det helt rolig; Smykker, ringer og piercings

Er ikke lov i uniform, med untak av Forlovelsesringer, gifteringer, misjonsringer eller krigsskoleringer, men du har bare lov til å gå med 2 stk samtidig. Piercings er i utgangspunktet ikke lov, men de sjekker ikke om du har piercings i nippelen, navlen ballene eller hvor enn man måtte finne på å ha piercings som ikke synes mens du har en uniform på deg. Grunnen til at det ikke er lov med smykker osv osv er det flere grunner til, den første og største er at det ikke hører til uniformen, men med de untak som er nevnt ovenfor. Dette er regelverket.

Men det er i forsvaret som mange andre steder at regler ikke alltid blir fulgt. I rekrutten er det nok rimlig usansynlig at du "slipper unna" med div smykker og annen pynt. Ansiktspiercings er nok det som er lettest å bli tatt på siden det ikke akkurat er lett å gjemme det og det synes uansett.

Lenke til kommentar
Du blir sannsynligvis tvunget til å ta de ut. Enkelt og greit.

Hva skal de gjøre om jeg ikke kan?

Fortell oss hvordan piercing du har da? Har ALDRI sett en piercing som ikke kan fjernes.

Har tuneller i ørene

Har tuneller i ørene også, og skal ha andre type piercings også, jeg nekter faen å måtte fjerne noe på meg for dem når jeg skal satans gjøre noe for dem, jeg er der for dem!!!! Så jeg tror jeg bare nekter dra til militæret, bare blir i utlandet. Kjenner folk som har klart å holde seg unna militær politi.

Og tar man ut en piercing kan det ta timer før den på vei til å gro igjen eller til og med grodd igjen litt.

Lenke til kommentar

Baine: Du har ikke noe valg. Hvis du blir værende i utlandet kommer de sikkert ikke til å komme etter deg, men om du kommer hjem blir det verre. Er jo bare å søke om siviltjeneste da, på grunnlag av at du er pasifist.

Det er heller ikke MP som kommer og henter deg om du nekter, men vanlig politi. De har midler til å finne deg, og har ikke noe problem med å gjøre eksempel av deg. Kan bli jævli dyrt å nekte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...