omfgusjsuki Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Hei! Jeg bruker et program som sier at: Ikke connectable. En brannmur/ruter begrenser nettverkstrafikken din. Du må åpne en port slik at andre kan koble til deg. I dette tilfellet heter programet "µtorrent". Et program jeg bruker for å teste om filmer og spill er "godkjent" av meg, før jeg eventuelt kjøper de. Vell. Problemet er som følger: Du leste feilmeldingen ovenfor. Tiltak jeg har gjordt. Skrudd AV windows brannmur, skrudd AV "Avast!", Brannmuren på modemet står: Disabled. Da er det bare igjen EN ting, er det vel? Og det er ruteren min. Jeg har "port-Forward" den minst 20 ganger, alikevel er det en eller annen brannmur/ruter på pc'n min som blocker programet. Et annet tiltak jeg gjorde da jeg blei lei, var å formatere hele skiten.(altså pc'n). Ikonet lyste grønt(feilfritt) også blei det gult(hvis ikke ikone blir grønt kan det hende du har brannmur osv...) Tilslutt fikk jeg idag rødt ikon, som tyder på brannmur/ruter problemer. HJELP, HVA SKAL JEG GJØRE? På forhånd, Takk=)! Edit: Også LimeWire sier: "LimeWire has detected a firewall! Endret 20. desember 2008 av omfgusjsuki Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Feilsøke litt da... Du mener det er ruteren som er problemet. Hvorfor da ikke koble vekk ruteren, og kople deg direkte til modemet? Altså: modemet får et signal inn, sendes videre ut av modemet og inn i ruteren. Hvis du tar ledningen som går fra modemet til ruteren, og lar den gå fra modemet direkte til PC-en som du har uTorrent på, vil det da fungere? OT: det er ikke ulovlig å bruke uTorrent, så du trenger ikke ha med den lange, bortforklarende innledningen øverst Endret 14. desember 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Noen ISPer har filtre i modemet i tillegg, åpne portene der óg. Lenke til kommentar
omfgusjsuki Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Feilsøke litt da... Du mener det er ruteren som er problemet. Hvorfor da ikke koble vekk ruteren, og kople deg direkte til modemet? Altså: modemet får et signal inn, sendes videre ut av modemet og inn i ruteren. Hvis du tar ledningen som går fra modemet til ruteren, og lar den gå fra modemet direkte til PC-en som du har uTorrent på, vil det da fungere? OT: det er ikke ulovlig å bruke uTorrent, så du trenger ikke ha med den lange, bortforklarende innledningen øverst Glemte nok å si at det faktisk er en grunn til at "router" ble oppfunnet, i mitt tilfellet, trådløst nett. Noen ISPer har filtre i modemet i tillegg, åpne portene der óg. Ok, skal sjekke opp dette. Endret 20. desember 2008 av Skagen OT. Lenke til kommentar
omfgusjsuki Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Men finnes det ingen programer eller noen måte å finne ut hvordan man kan fixe det? Har speedtouch, Alt er disabled, parental adress filter, firewall, osv... Fant ut at av en eller annen grunn var windows brannmur på igjen, men det er nå av. Dersom det ikke er mulighet å fixe problemet, er det en mulighet å starte pc'n på en måte så ingen programer starter? så jeg kan starte utorrent, og laste ned uten noen form for nedsakking av fart?... Syns det er rart jeg lasta ned 15GB på en dag...(Ting som det ikke var nabge som delte) Nå som jeg laster ned noe med 4000 delere(21/4000) har jeg 30 kB/s !=/=/=/=/ Lenke til kommentar
omfgusjsuki Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 På 10.0.0.138 (speedtouch hjemmeside) kan jeg "set up" modem. Kan velge mellom: DESCRIPTION Bridged Connection REGION Norway PROVIDER Telenor DESCRIPTION DHCP client REGION Norway PROVIDER Telenor DESCRIPTION Routed PPPoE Connection REGION Norway PROVIDER Telenor Har den nederste... Tror du dette kan ha noe å si?=/ Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Port Forwarding for the Dlink DIR-655 Speedtouch portforward Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå