sn0dig Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Lurer på om noen har erfaringer med ST-E2. Da tenker jeg på; - rekkevidde ute/inne - hvilken vinkel man kan stille blitsen på og alikevel trigge - hvor stor feilprosent det er generelt - generelt om det er verdt prisen Om det finnes bedre alternativ til ca samme pris (pw er ikke aktuelt helt enda, koster for mye) Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 5-10 meter rekkevidde. Sett blitsens infrarøde sensor mot ST-E2. Innen 90 grader til siden. Aldri hatt feil ved trigging av blits på ST-E2. Generelt høy pris, men et musst. Sånn er det bare. Og gud så herlig med trådløst.... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Sett blitsens infrarøde sensor mot ST-E2. Innen 90 grader til siden. Herregud.. Jeg har f.. aldri tenkt på at blitsen kan vris.. hahaha.. det var ganske logisk egentlig Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Enig med F1_4. Har kjøpet et par billige ebay triggere, men det blir liksom ikke det samme. Brukte ST-E2 mye for et par år siden, ingen problemer og avansert nok. Dessverre solgte jeg den, men dukker det opp en brukt på foto.no så er det duket for kjøp.. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 ST-E2 kostet under tusenlappen i Japan i sommer, og det er ikke ille sammenlignet med norsk pris. Jeg kjøpte vel ST-E2, 430EX og 580EX for prisen av 580EX alene i Norge. For innebilder funker det generelt fint uansett hvilken vei man holder blitzen pga. refleksjoner, mens utendørs trigger den fint på noen titalls meter med fri sikt. Hadde litt problemer med å trigge når jeg ville skjule blitzene litt - da funker 580EX en anelse bedre som master. Det eneste problemet jeg har hatt med å trigge ellers er når batteriene i slaveblitzen(e) har blitt slitne så den ikke lader raskt nok. Når man ikke har blitzen på kameraet er det vanskeligere å følge med hvor lang tid den bruker på å lade så man vet når man burde bytte batterier. For min del er den absolutt verdt selv norsk pris. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Sett blitsens infrarøde sensor mot ST-E2. Innen 90 grader til siden. Herregud.. Jeg har f.. aldri tenkt på at blitsen kan vris.. hahaha.. det var ganske logisk egentlig Hahaha, smartass! ST-E2 funker fett den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå