Gå til innhold

En stemme til FRP er en stemme til en ny Stoltenberg regjering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pricks: Igjen, masse påstander uten ordentlige argumenter.

Høyre har ikke ikke gått vekk fra muligheten til å samarbeide med frp nei (men de har stilt mange urimelige krav til frp), men det jeg tenkte på var at du kritiserte Krf og Venstre måten de behandlet frp på under bondevikregjeringen. Mens her var da høyre minst like "skyldig".

Og hvorfor er Venstre løgnaktige hyklere fordi de ikke vil samarbeide med Frp? Venstre og Frp har ganske forskjellige syn på mange viktige ting. Innvandring er de f.eks radikalt forskjellige på. I tilegg er Frp ett av de konservative partiene vi har og Venstre ett av de mer liberale partiene. De er begge på høyresiden og vil satse en del på marked (dog på forskjellige måter), men det er også den hovedsaklige likheten de har.

Krf steiler vel også pga mange av frps radikale ideer og de mener at frp har et dårlig menneskesyn.

Lenke til kommentar
Igjen, masse påstander uten ordentlige argumenter.

Benekter du at Venstre har sagt at de ikke vil samarbeide med Frp? Hva var grunnen til det? Sammenlign så Frp med Krf når det gjelder f.eks. religion, abort, osv.

det jeg tenkte på var at du kritiserte Krf og Venstre måten de behandlet frp på under bondevikregjeringen. Mens her var da høyre minst like "skyldig".

Men Høyre har ikke sagt at de ikke vil samarbeide med Frp.

Og hvorfor er Venstre løgnaktige hyklere fordi de ikke vil samarbeide med Frp?

De det første jeg skriver i dette innlegget.

Venstre og Frp har ganske forskjellige syn på mange viktige ting.

Venstre og Krf har også radikalt forskjellige syn på mange viktige ting, men tydeligvis er ikke DET noe problem.

Krf steiler vel også pga mange av frps radikale ideer og de mener at frp har et dårlig menneskesyn.

Som allerede påpekt: Krf er de siste som bør snakke om "dårlig menneskesyn". Nettopp Venstres ønske om å samarbeide med de onde skrullingene i Krf gjør dem til løgnere og dobbeltmoralske hyklere.

Lenke til kommentar
Sammenlign så Frp med Krf når det gjelder f.eks. religion, abort, osv.

Vel, begge to er kristenkonservative parti. Tror de er de eneste som nevner kristendommen i sin ideologi.

Men Høyre har ikke sagt at de ikke vil samarbeide med Frp.

Ikke nå nei, men de ville ikke det da. Og de har som sagt stilt krav til frp for å samarbeide nå som vil gjøre frp til marionetter.

De det første jeg skriver i dette innlegget.

Igjen svarer du ikke, og den setningen er ganske uleselig.

Venstre og Krf har også radikalt forskjellige syn på mange viktige ting, men tydeligvis er ikke DET noe problem.

Skal ikke være så fryktelig uenig med deg der. Grunnen til at de kan samarbeide ligger nok mest i at de største uenighetene imellom Krf og Venstre, nemmelig ting som statskirke og abort ikke er reelle politiske emner uansett. Jeg liker ikke Krf mye, men de har en del likheter også. De er begge f.eks sterke på skolefokus og miljø. Noe som er noen av toppsakene til Venstre.

Lenke til kommentar
Vel, begge to er kristenkonservative parti.

Krf i langt, langt større grad.

Ikke nå nei, men de ville ikke det da.

Eller var det at de andre ikke ville?

Igjen svarer du ikke, og den setningen er ganske uleselig.

Jo, jeg har svart flere ganger, og forklart hvordan Krf er.

Grunnen til at de kan samarbeide ligger nok mest i at de største uenighetene imellom Krf og Venstre, nemmelig ting som statskirke og abort ikke er reelle politiske emner uansett.

Ikke reelle politiske emner! Nå har jeg hørt det også.

Lenke til kommentar
Jo, jeg har svart flere ganger, og forklart hvordan Krf er.

Krf? Uttalelsen din var mot Venstre.

Ikke reelle politiske emner! Nå har jeg hørt det også.

Som Alinoe sier så er ikke dette noe som når ut til velgerne i Norge. I motsetning til andre land så har Norge en overveldende støtte for abort, homofilt ekteskap og andre kontroversielle krf saker. Så de skumleste tingene med krf kommer aldri til å bli realisert.

Lenke til kommentar
Tja, reelle er de i aller høyeste grad, men norge er vel ikke det landet hvor folk i størst grad velger parti utifra hva de syns om abort.

Det er likevel snakk om grunnleggende verdier og forskjeller. At det ikke er en hot sak nå endrer ikke på det.

Krf? Uttalelsen din var mot Venstre.

Men Venstre er altså gode kamerater med Frp.

Som Alinoe sier så er ikke dette noe som når ut til velgerne i Norge.

Det er jo irrelevant for det faktum at det er snakk om grunnleggende holdninger.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Må du slutte å slørve å begynne å følge med her. Du sier Venstre er løgnaktige hyklere fordi de ikke vil samarbeide med Frp. Hvorfor? Fordi de mener at det er større forskjell til Frp enn det er Krf og Høyre?

Det er jo irrelevant for det faktum at det er snakk om grunnleggende holdninger.

Mens de grunnleggende holdningsforskjellene mellom Høyre og Frp på f.eks ansvarlig økonomi og innvandrerpolitikk er greie å ignorere?

Lenke til kommentar

Må du slutte å slørve å begynne å følge med her.

Det var en skrivefeil. De er selvsagt gode kamerater med Krf, ikke Frp.

Du sier Venstre er løgnaktige hyklere fordi de ikke vil samarbeide med Frp. Hvorfor? Fordi de mener at det er større forskjell til Frp enn det er Krf og Høyre?

Fordi de hopper i seng med Krf, som er et kristenfundamentalistisk parti som er en motsetning til omtrent alt Venstre står for.

Mens de grunnleggende holdningsforskjellene mellom Høyre og Frp på f.eks ansvarlig økonomi og innvandrerpolitikk er greie å ignorere?

Nå snakker vi om Venstre her, lille venn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...