Hooogen Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Henviser til en tråd jeg laget i PC-spill. Kanskje jeg kan få litt mer hjelp her. Trenger virkelig hjelp, er helt ute på jordet, hva gjelder løsning. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1047760&hl= Takker for svar! Endret 14. desember 2008 av Hooogen Lenke til kommentar
DeZtr0 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 hvilken psu er det du har? det kan væra at den har for lite watt til forhold til hva pc din trekker. det vill si når skjerm kortet ditt starter opp på spille modus. Lenke til kommentar
Hooogen Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 hvilken psu er det du har?det kan væra at den har for lite watt til forhold til hva pc din trekker. det vill si når skjerm kortet ditt starter opp på spille modus. Hvordan finner jeg psu? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 hvilken psu er det du har?det kan væra at den har for lite watt til forhold til hva pc din trekker. det vill si når skjerm kortet ditt starter opp på spille modus. Hvordan finner jeg psu? PSU = power supply unit, eller strømforsyning på god norsk. Den finner du bare ved å åpne panelet på maskinen og se inn på hva du har for noe. Det står som regel et lapp på siden som peker ut av maskinens venstre side (sett forfra), sølik at du kan lese av om du tar av panelet. Det sagt så tror jeg ikke det er for dårlig strømtilførsel som er ditt problem. Jeg leste dion originale ost, og det virker for meg langt mer sansynig at du har et problem med overvarme på skjermkortet. Det kan være at kjøleren ikk sitter godt nok, eller at kabinettet ditt generellt sett er i overkant varmt. Det stemmer veldig godt med nettop det at det fungerer en stund, men så blir det tull. Det stemmer også særdeles godt med beskrivelsen din om at det blir masse artifacts (feil i grafikken) når det klikker. Løsning: Om du er litt erfaren med hardware, så ta ut kortet ta av kjøleren, rens den, sett på ny kjølepasta og sett den godt på plass. Fungerer det ikke, eller om du ikke stoler på deg selv til å gjøre det som jeg beskrev over, så bør du: - Hvis kortet er under 5 år gammelt, ta kontakt med butikken og meld reklamasjon på kortet. Forklar gjerne at du tror det overheater og si hvordan det uttarter seg slik som du gjorde i den originale posten din. - Hvis kortet er over 5 år gammelt, så enten finn en som kan gjøre det som er beskrevet over, eller vurder å kjøpe nytt kort. OBS OBS! Om du har mulighet til det, så er den aller beste testen på om kortet er feilkilen at du setter den inn i en annen maskin og tester. Last ned demoen av 3Dmark og la den kjøre i evig loop i noen timer. Om den ikke crasher da, så er det ikke kortets feil Håper dette gav deg noen idè om hvordan du bør gå frem for å løse problemet -Stigma Lenke til kommentar
Hooogen Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 hvilken psu er det du har?det kan væra at den har for lite watt til forhold til hva pc din trekker. det vill si når skjerm kortet ditt starter opp på spille modus. Hvordan finner jeg psu? PSU = power supply unit, eller strømforsyning på god norsk. Den finner du bare ved å åpne panelet på maskinen og se inn på hva du har for noe. Det står som regel et lapp på siden som peker ut av maskinens venstre side (sett forfra), sølik at du kan lese av om du tar av panelet. Det sagt så tror jeg ikke det er for dårlig strømtilførsel som er ditt problem. Jeg leste dion originale ost, og det virker for meg langt mer sansynig at du har et problem med overvarme på skjermkortet. Det kan være at kjøleren ikk sitter godt nok, eller at kabinettet ditt generellt sett er i overkant varmt. Det stemmer veldig godt med nettop det at det fungerer en stund, men så blir det tull. Det stemmer også særdeles godt med beskrivelsen din om at det blir masse artifacts (feil i grafikken) når det klikker. Løsning: Om du er litt erfaren med hardware, så ta ut kortet ta av kjøleren, rens den, sett på ny kjølepasta og sett den godt på plass. Fungerer det ikke, eller om du ikke stoler på deg selv til å gjøre det som jeg beskrev over, så bør du: - Hvis kortet er under 5 år gammelt, ta kontakt med butikken og meld reklamasjon på kortet. Forklar gjerne at du tror det overheater og si hvordan det uttarter seg slik som du gjorde i den originale posten din. - Hvis kortet er over 5 år gammelt, så enten finn en som kan gjøre det som er beskrevet over, eller vurder å kjøpe nytt kort. OBS OBS! Om du har mulighet til det, så er den aller beste testen på om kortet er feilkilen at du setter den inn i en annen maskin og tester. Last ned demoen av 3Dmark og la den kjøre i evig loop i noen timer. Om den ikke crasher da, så er det ikke kortets feil Håper dette gav deg noen idè om hvordan du bør gå frem for å løse problemet -Stigma Takk skal du ha, skal ta en nærmere titt på dette så fort jeg får tilbakemelding fra hpsupport i morgen. Kommer til å skrive her hva de hadde å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå