Runehk_91 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei, har drevi å sett på ny prossesor en stund nå, men skjønner ikke helt forskjellen på de enkelte. Etter det jeg har lest så har jeg en AMD Athlon™ 64-prosessor 3500+ nå. Og den begynner å bli litt gammel og utslitt. Kunne tenke meg en prossesor til rundt 1500 kroner, jeg bruker for det meste datan til spilling, litt photoshop, internett osv... Så om noen kunne ha hjulpet meg litt så hadde det vært supert. Litt info om datan: http://e-handel.computerland.no/HP/PartDet...:842369;c:36159 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Hovedkortet ditt er et Socket 939 og iflg. produktsidene til HP her skal det kunne takle AMD Athlon 64 X2 prosessorer opp til 4800+. Du må dog kanskje oppdatere BIOS først om dette ikke er gjort. Det er dessverre ikke så lett å finne disse prosessorene i butikkene lenger, men kanskje du kan få tak i noe brukt? Ellers, dersom du kun har standard 512MB RAM i maskinen vil det hjelpe litt med å oppgradere her også, samt kanskje et nytt skjermkort. Spørsmålet er om det heller ville lønne seg å se seg om etter noe nytt? Endret 15. desember 2008 av trn100 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hva er resten av systemet? Kan hende prosessoren ikke er flaskehals . Lenke til kommentar
Runehk_91 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Hva er resten av systemet? Kan hende prosessoren ikke er flaskehals . Har oppgradert til 3 gb RAM og byttet grafiikkort til Nvidia 8600 GT. Så dere tror ikke det går ann å sette på en ny prossesor på det hovedkortet jeg har nå? får hovedkortet er jo ganske bra, for hvis jeg skal ha nytt hovedkort så må jeg ha nytt lydkort med SPDIF utgang. På det lydkortet som sitter der nå sitter på hovedkortet nå er det SPDIF og det må jeg ha Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Som sagt over, hovedkortet ditt takler mer moderne socket 939 prosessorer. Men å få tak i en vil vel kreve at du kikker på bruktmarkedet. Om du vil ha noe helt nytt, så må bytte av hovedkort til. Ellers er resten av systemet helt ok. Endret 15. desember 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Runehk_91 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Som sagt over, hovedkortet ditt takler mer moderne socket 939 prosessorer. Men å få tak i en vil vel kreve at du kikker på bruktmarkedet. Om du vil ha noe helt nytt, så må bytte av hovedkort til. Ellers er resten av systemet helt ok. Okei, takk Får se hva jeg ender opp med. Skal kjøpe meg bil snart så setter det først Lenke til kommentar
Runehk_91 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Har tenkt litt nå og funnet frem til at jeg skal investere i et nytt hovedkort og ny cpu. Lurte på om dere kunne ha satt i sammen ei pakke til meg, max 2000 kroner. Trenger ikke det beste, bare så jeg kan kjøre HD filmer og noen av de nye spillene. Vet ikke om jeg da trenger et nytt grafikk kort(har Nvidia 8500 GT) Hvis jeg da kjøper nytt hovedkort, noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt XP Media center? for jeg vet ikke om det fulgte med cd da jeg fikk dataen. Isåfall så finner jeg den ikke igjen. På forhånd takk Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Det er ikke alltid helt enkelt å bytte ut alt i en "fabrikk-PC'er", men en grei pakke til litt over 2000,- finner du her. Nå har jeg ikke sjekket skjermkortet ditt, men går ut i fra at det er et PCI-E? Hovedkortet i denne linken har SPDIF. Neste spørsmål er om PSU'en kanskje også må byttes?! Kanskje får du noen hundrelapper for noe av det du bytter ut... Se også øvrige pakkeløsninger fra Komplett her, men de rimeligste her er ATX-m pakker... Endret 26. desember 2008 av trn100 Lenke til kommentar
Runehk_91 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Det er ikke alltid helt enkelt å bytte ut alt i en "fabrikk-PC'er", men en grei pakke til litt over 2000,- finner du her. Nå har jeg ikke sjekket skjermkortet ditt, men går ut i fra at det er et PCI-E? Hovedkortet i denne linken har SPDIF. Neste spørsmål er om PSU'en kanskje også må byttes?! Kanskje får du noen hundrelapper for noe av det du bytter ut... Se også øvrige pakkeløsninger fra Komplett her, men de rimeligste her er ATX-m pakker... Grafikk kortet mitt er PCI-E ja. Vil helst ikke bytte ut PSU'en blir for mye styr og fort for dyrt. Den første pakka der ser grei ut, men kanskje litt i meste laget, må regne litt på det. Eneste jeg trenger er en liten oppgradering, trenger ikke det beste. Nesten alt er jo bedre en det som sitter her i dag. Noe som jeg også lurer på er om det er vanskelig å bytte hovedkortet og prossesoren, står det forklart hvor alt av ledninger osv skal sitte? En ting som jeg må ha er ny xp programvare, finner ikke igjen recovery cd'en som fulgte med daten, men noen som vet om det går an å få tak i Xp Media Center? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå