Dbsnike Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 skulle bare rydde litt kabler og da jeg ville starte opp funka ingenting. har sjekka de to ledningene til hk tusen ganger og pæra som pleier å lyse på hk er død. noen tips? Lenke til kommentar
loLpaTrol Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hva mener du med "funka ingenting"? Hvis det er slik at du ikke får slå den på i det hele tatt (viftene stater ikke, ingen lyd fra pc), så kan det være at du kom borti ledningen som går fra hovedkortet til on/off-knappen på pcen. Hvis det er slik at pcen starter(viftene begynner surre, intet bilde på skjermen), så kan det være entetn en løs kontakt på en kabel, eller at noe sitter løst i "slotten" sin. Ta i så fall ut og inn alle deler og kabler i kabinettet, og sjekk at dem sitter ordentlig fast. Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Om ikke lampa på hk lyser, har dette ingenting med kabelen som går fra on/off knappen til hk-kontakten å gjøre. Sjekk at kabelen fra PSU (strømforsyningen) sitter ordentlig i hovedkortet. Tydelig at det har noe med strømtilførsel å gjøre ut ifra det jeg har skjønt her. Om du har mulighet, så prøv med en annen strømforsyning. Man vet aldri når strømforsyningene ryker. Lenke til kommentar
Dbsnike Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Om ikke lampa på hk lyser, har dette ingenting med kabelen som går fra on/off knappen til hk-kontakten å gjøre. Sjekk at kabelen fra PSU (strømforsyningen) sitter ordentlig i hovedkortet. Tydelig at det har noe med strømtilførsel å gjøre ut ifra det jeg har skjønt her. Om du har mulighet, så prøv med en annen strømforsyning. Man vet aldri når strømforsyningene ryker. Så den lampa skal lyse uansett så lenge strømen er i? selv om det er eneste som er kobla til hket? jeg har nå kobla psuen til to andre løse hker jeg har liggende og ingen lamper lyser. prøvde også å jumpstarte psu, men det har jeg aldri gjort før så det vet jeg ikke om jeg gjorde riktig. uansett hva jeg prøver får jeg ingen livstegn. da må jeg vel kunne anta at psu er død? vil ikke dra til butikken med den uten å være temmelig sikker på at noe er galt med den. det har jeg gjort en gang før med den psuen nemlig uten at de fant noen feil. da gjaldt det ustabilitet. fant etterhvert ut at det var skjermkortets feil. Lenke til kommentar
Dbsnike Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 det ordna seg. jeg våget meg til å ta psuen tilbake nok en gang og greiasene på digital impuls sjekka den på et sekund og ga meg en ny uten å nøle. flotte greier. nå funker pc'n og alt! juhuuu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå