Gå til innhold

Kostholdet mitt. Hjelp til utregninga av kalorier + konstruktiv kritikk. Skal ha vektnedgang.

Anbefalte innlegg

Men herregud da.

Så godt som alt proteinpulver inneholder 65g+ protein per 100g, helt opp til ca. 90g i enkelte typer. Det er 2-3-4 ganger så mye protein per 100g som i uansett type kjøtt.

Og hvorfor skal du ha med biologisk verdi inn i bildet? Rent protein er rent protein, snakker dere om hvor effektivt kroppen benytter seg av proteinet så er det noe helt annet.

Artig at du bruker biologisk verdi for å motargumentere meg når det er nettopp forkjemperne for biologisk verdi som går og hauser myseprotein. Tror du virkelig at de som lager proteinpulver lager et proteinpulver ikke egnet for mennesker? Myseprotein har vel en biologisk verdi rundt 150 dersom jeg ikke tar helt feil.

Og forresten plommen i eget inneholder mer protein per 100g enn hviten og proteinet har en høyere biologisk verdi enn proteinet i eggehviten. Grunnen til at mange dropper plommen skyldes det ekstra fettet i plommen og myten om myten om at den inneholder skadelig kolestrol.

Går ikke mer off-topic nå. Synes bare det var unødvendig å komme med feilinformasjon når trådstarter opplagt prøver å ta til seg litt her.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor si noe sånt? Er jo en grunn til at proteinpulver heter nettopp proteinpulver fordi det mer eller mindre er rent protein i pulverform, som regel tilsatt litt smakstoffer og andre ting. Rent kjøtt inneholder jo massevis med vann slik som all annen mat.

Og uansett hva du mente med det utsagnet der så er det jo begrenset hvor praktisk det er å pakke i seg noen hundre gram kjøtt på skolen mellom lunsj og middag i forhold til å ha med en shaker man fyller med litt melk eller vann.

Hva snakker du om. For eks tunfisk inneholder KUN proteiner, mens proteinpulver har både litt karbo og mettet fett/fett. Det er mer per 100gram, ja, det har jeg ikke sagt noe om heller. Men det er fortsatt ikke bare proteiner du får i deg. Pakke med seg? 2 bokser tunfisk er da minst like praktisk som en shaker.

Lenke til kommentar
Hei godtfolk :)

Jeg skal gå ned 17Kg på ett år (kanskje litt mye, men skla prøve).

Jeg blir 17 i Februar, veier ca 97Kg og er 180cm høy.

Dette er da det jeg skal spise gjennomsnittelig på en dag:

Frokost klokka 07:05:

2 kneip brødskiver med litt smør, fire osteskiver (ikke firkanta, men avlange) og to striper med paprika. + et eple + et glass med melk.

Lunsj klokka 11:05:

3 kneip brødskiver med litt smør, seks osteskiver og 3 striper med paprika.

Før middagen klokka 15:30 spiser jeg et eple.

Middag klokka 16:20:

Masse forskjellig sunn mat. (Mamma som lager middag :p)

Kvelds klokka 09:10:

Et eple og et glass med melk.

Alt dette er bare ca ca. Men det er dette dere kan gå utifra.

Er det noen som vil ta på seg arbeidet med å regne hvor mange kcal dette inneholder?

Ville ha satt VELDIG stor pris på dette :D

Til slutt: Alle innlegg som ikke er konstruktive vil bli raportert til moderator.

Dette gir deg nok et kaloriunderskudd i form av lite mat, men vil ikke kalle det et sunt, variert kosthold. Dessuten er får du i deg for lite mat, og det er vanskelig å gjette på kalorier.

Jeg gikk ned ca 15 kg i sommer (slanket meg 25 kg til nå siden mai). Du bør få i deg mer proteiner, sunt fett (melk inneholder ikke sunt fett), spise mer, og gjerne trene litt kardio.

Lenke til kommentar
Men herregud da.

Så godt som alt proteinpulver inneholder 65g+ protein per 100g, helt opp til ca. 90g i enkelte typer. Det er 2-3-4 ganger så mye protein per 100g som i uansett type kjøtt.

Og hvorfor skal du ha med biologisk verdi inn i bildet? Rent protein er rent protein, snakker dere om hvor effektivt kroppen benytter seg av proteinet så er det noe helt annet.

Artig at du bruker biologisk verdi for å motargumentere meg når det er nettopp forkjemperne for biologisk verdi som går og hauser myseprotein. Tror du virkelig at de som lager proteinpulver lager et proteinpulver ikke egnet for mennesker? Myseprotein har vel en biologisk verdi rundt 150 dersom jeg ikke tar helt feil.

Og forresten plommen i eget inneholder mer protein per 100g enn hviten og proteinet har en høyere biologisk verdi enn proteinet i eggehviten. Grunnen til at mange dropper plommen skyldes det ekstra fettet i plommen og myten om myten om at den inneholder skadelig kolestrol.

Går ikke mer off-topic nå. Synes bare det var unødvendig å komme med feilinformasjon når trådstarter opplagt prøver å ta til seg litt her.

http://proteinfabrikken.no/aspx/produkt/pr....aspx?plid=4598

http://proteinfabrikken.no/aspx/produkt/pr....aspx?plid=4156

mer carbo enn protein, så er ikke alltid du kan stole på navnet vettu, at det går ann, snakk om å lage en fjer til 5 høns a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...