Gå til innhold

Lyddriver til Abit AI7 - får den ikke til å virke!


myhken

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg hjalp en kamerat her om dagen med å installere pcen på nytt. Det er en gammel Pentium 4 maskin med et Abit AI7 hovedkort.

Han hadde ikke cd platen til hovedkortet lengre, men jeg fant driverene på Abit sine sider.

 

Der finner jeg Realtek Audio Driver for Win9x / Me / 2000 / XP / 2003 / 64bit

 

Greit nok skulle man tro, siden jeg installerer Windows XP Pro på pcen, slik som han alltid har hatt. Installerer så lyd driveren, som det følger med en setup.exe fil. Installasjonen går uten problemer, og så må man restarte pcen.

Likevel blir ikke lyd driveren installert og pcen finner ingen driver til lydkortet, og lydkortet fungerer selvsagt ikke.

 

Prøvde også å laste ned AC97 driveren rett fra Realtek, uten at det hjalp. Så da er jeg ganske lost. Hvorfor har det fungert i en årrekke uten problemer, og nå vil den ikke fungere lengre. Og jeg laster jo ned rett driver direkte fra leverandøren.

 

Setter pris på noen tips og eventuelt andre linker til drivere som er verdt å prøve.

Vet ikke om jeg gidder å installere hele pcen på nytt for å teste om det er noe med Windows installsasjonen. Men det er jo den originale windows platen som fulgte med pcen, og så lastet jeg ned og installerte alle service pakkene etc via Windows Update.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...