donwalt Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei. Jeg har en MacBook Pro, og bruker den på hjemmenettverket mitt, som er en alt-i-ett-pakke, levert av Viken Fibernett, og har en 10/10 mbit linje. Med dette trådløse nettverket går det smertelig sakte å laste inn websider. Bruker gjerne et minutt eller mer på å laste inn f.eks. hardware.no. På speedtest.net er hastigheten mer eller mindre riktig, men det tar laaang tid fra man velger testserver til testen begynner, altså å koble opp. Dette høres umiddelbart ut som treg DNS-server, men når jeg tester med kablet tilkobling til samme router går alt som smurt. Har også en Windows-maskin på det trådløse nettverket hvor alt fungerer uten problemer, så jeg tviler sterkt på at det har noe med dette å gjøre. Har også et trådløst nettverk på jobben, og der virker det meste som normalt. Den eneste forskjellen jeg vet mellom de to nettverkene er at på jobben er det WPA2-kryptering, mens her hjemme er det WPA. Har noen andre liknende problemer? All hjelp tas imot med stor takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå