Gå til innhold

Program til organisering av musikk


Me04

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ikke helt sikker på om dette er riktig tråd å spørre i men det jeg lurrer på er om det finnes et program som organiserer musik. Altså jeg har en del musikk i mapper som er helt uorganisert. Sangene er helt blandet, artistene er helt hulter til bulter. Så finnes det et eller annen program som automatisk lager mapper og plasserer artistnavn som matcher inn i mappene? Eller har vi ikke kommet dit enda?

 

Tusne takk for svar!

 

Ibrar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mediamonkey har nå altså organisert dem, men mappene ligger i programmet.

Men det er greit, men jeg vil også ha de organiserte mappene inn i "Min Musikk"-mappa.

Fordi det er fortsatt like mye kaos i den mappa. Eller så kan det jo være en mulighet å slette all musikken fra pc-en hvis det finnes et avspillingsprogram som kan lagre den i seg selv. Hvis dere skjønnr hva jeg mener.

Endret av Ibrar
Lenke til kommentar
Mediamonkey har nå altså organisert dem, men mappene ligger i programmet.

Men det er greit, men jeg vil også ha de organiserte mappene inn i "Min Musikk"-mappa.

Fordi det er fortsatt like mye kaos i den mappa. Eller så kan det jo være en mulighet å slette all musikken fra pc-en hvis det finnes et avspillingsprogram som kan lagre den i seg selv. Hvis dere skjønnr hva jeg mener.

 

Funker bra i MediaMonkey det

 

Velg en sang/artist/album høyre klikk > Velg Auto-organiser filer.. > Trykk Konfigurer.

Da kan man lett lage nye mappe strukturer, selv bruker jeg C:\Musikk\<Artist>\<Album>\<Artist> - <Spor#> - <Tittel>(.mp3)

 

f eks C:\Musikk\Arctic Monkeys\Whatever People Say I Am, That's What I'm Not\Arctic Monkeys - 3 - Fake Tales of San Fransisco.mp3

 

For å få til det bruker jeg disse innstillingene:

 

Hovedplassering: C:\Musikk\

Underkataloger: <Artist>\<Album>

Filnavn: <Artist> - <Spor#> - <Tittel>

 

For å få mest mulig ut av nevnte innstilling må man ha tagga filen, med artist, tittel, album og spor nummer

Endret av Dennis2k4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...