Kvisten Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei Har en Canon Pro9000 som kun brukes til foto og en Canon Pixma5200 til daglig all round bruk. Når jeg starter fotoskriveren - rakler og går den i en halv evighte før den er klar. Sikkert rensing og klargjøring eller noe slikt ? Sannsynlivis bruker den vel og rikelig med blekk i denne perosessen ? Er det bedre å la skriveren stå påslått hele tiden ? vil jeg spare blekk på det ? Tar skriveren skade av å alltid stå på - og kanskje brukt et par ganger ukentlig ? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Er det bedre å la skriveren stå påslått hele tiden ? vil jeg spare blekk på det ? Tar skriveren skade av å alltid stå på - og kanskje brukt et par ganger ukentlig ? Vet ikke hvordan det er med Canon-skrivere, men importøren av Epson storformatskriver anbefaler å ikke skru av skriveren med mindre man må. Da reduseres blekkforbruket og medfører færre tette dyser. Regner med at det samme gjelder Canon, så jeg ville latt skriveren stå permanent på... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Smarteste er å la den stå på ja. Lenke til kommentar
deviant Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Disse skriverene bruker ikke pigmentert blekk slik at tette dyser er et mindre problem, men jeg kan uansett ikke huske at 9000 gjør noe som minner om cleaning utenom når du printer, eller når du slår den på. Epson'en min driver og renser seg en gang i blant dersom den står på, så på den modellen vet jeg ikke om det er så mye blekk å spare på å ha den påslått. Med mindre skriveren faktisk er i daglig bruk ville jeg nok slått den av. For min egen del står dokumentskriveren (MP760) alltid på, mens fotoskriveren (R2400) slås av etter bruk. Men det er meg. PC World anbefaler at blekkskrivere generelt bare står på. Postscript.org sier du bør slå den av. Yahoo Answers mener det ikke spiller noen rolle. Endret 14. desember 2008 av deviant Lenke til kommentar
Kvisten Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Takker for avar-da konkluderer jegmed at den kan stå på - så får vi prøve om det utgjør noen forskjell. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå