Gå til innhold

Asus Xonar HDAV1.3 / HDAV1.3 Deluxe (NY!) vs Asus Xonar D2X?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har bestilt opp et helt nytt system på jobben nå, og der la jeg ved et Asus Xonar D2X lydkort som da skulle være det beste lydkortet med tanke på blant annet gaming..

 

Så ser jeg nå at Asus har sluppet to nye Xonar lydkort, HDAV1.3 og HDAV1.3 Deluxe?

Førstnevnte koster meg 150kroner mer enn D2X og sistnevnte koster meg 400-500kroner mer?

 

Men disse ser ut til å være spesielt rettet mot HTPC og BluRay bruk?

Vil det være noe spesielt å hente her med tanke på desktop / gaming bruk? Eller er alle ny-vendingene og fordelene rettet utelukkende mot HTPC og BluRay?

 

Hørte noe snakk om Asus DS3D GX 2.0 som gjør disse til de første "ikke CREATIVE" lydkortene som har full EAX5.0 støtte? D2X støtter så vidt jeg har fått med meg kun EAX2.0 gjennom Asus DS3D GX 1.0?

 

Prisforskjellen på HDAV1.3 og D2X er såpass liten at det ikke gjør meg noe å swape til en av disse, men den minimale prisforskjellen får meg også til å sette spørsmålstegn ved om det kanskje er noen svakheter inne i bildet her sammenlignet med D2X? Hoved-fokuset her er tydeligvis HDMI1.3, HD-Codec og BluRay for HTPC bruk, så kanskje kortet har noen tekniske svakheter sammenlignet med D2X når det kommer til gaming / desktop bruk siden D2X koster så og si det samme og ikke ser ut til å få noen reduksjon i prisen selv etter at disse nye HDAV1.3 kortene har kommet på markedet?

 

 

Kortet skal forøvrig benyttes med et CREATIVE Gigawork S750 7.1 sett eller Logitech Z-5500 5.1 sett, har bare ikke bestemt meg for hvem av dem jeg skal gå for enda! :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

Bumper denne ..

 

Snakket med support hos digizmo om endring av bestilling fra D2X til HDAV1.3 siden jeg leser at det kan være problemer med drivere til win7 64-bit.

 

Noen som har snøring på hvordan det ligger an med driverstøtte nå?

 

I tillegg:

Hva får man med ekstra i deluxe utgaven av HDAV1.3?

Det vesentlige er om det er noe jeg har bruk for med ASUS HD5870, HD-PVR dekoder, Creative Gigaworks 5.1 (analogt høyttaler-sett) og Samsung 46" LED-tv 7-serien.

 

Takk for innspill!

 

T.

 

 

 

 

 

Hei,

 

Har bestilt opp et helt nytt system på jobben nå, og der la jeg ved et Asus Xonar D2X lydkort som da skulle være det beste lydkortet med tanke på blant annet gaming..

 

Så ser jeg nå at Asus har sluppet to nye Xonar lydkort, HDAV1.3 og HDAV1.3 Deluxe?

Førstnevnte koster meg 150kroner mer enn D2X og sistnevnte koster meg 400-500kroner mer?

 

Men disse ser ut til å være spesielt rettet mot HTPC og BluRay bruk?

Vil det være noe spesielt å hente her med tanke på desktop / gaming bruk? Eller er alle ny-vendingene og fordelene rettet utelukkende mot HTPC og BluRay?

 

Hørte noe snakk om Asus DS3D GX 2.0 som gjør disse til de første "ikke CREATIVE" lydkortene som har full EAX5.0 støtte? D2X støtter så vidt jeg har fått med meg kun EAX2.0 gjennom Asus DS3D GX 1.0?

 

Prisforskjellen på HDAV1.3 og D2X er såpass liten at det ikke gjør meg noe å swape til en av disse, men den minimale prisforskjellen får meg også til å sette spørsmålstegn ved om det kanskje er noen svakheter inne i bildet her sammenlignet med D2X? Hoved-fokuset her er tydeligvis HDMI1.3, HD-Codec og BluRay for HTPC bruk, så kanskje kortet har noen tekniske svakheter sammenlignet med D2X når det kommer til gaming / desktop bruk siden D2X koster så og si det samme og ikke ser ut til å få noen reduksjon i prisen selv etter at disse nye HDAV1.3 kortene har kommet på markedet?

 

 

Kortet skal forøvrig benyttes med et CREATIVE Gigawork S750 7.1 sett eller Logitech Z-5500 5.1 sett, har bare ikke bestemt meg for hvem av dem jeg skal gå for enda! :)

Endret av IdLeR_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ble et HDAV1.3 Deluxe.

 

Jeg knotet mye for å koble til høyttalerne riktig, men nå høres det bra ut selv om jeg ikke har testet på full guffe enda.

 

Jeg er likevel usikker på om jeg får utnyttet kortet fullt ut så lenge jeg kobler høyttalerne via sub med 3x minijack kabel. Om jeg for eksempel skulle plugget bakhøyttalerne direkte til eksternt drev ville jeg vel fått et strømproblem?

 

Det gjenstår mye konfigurasjon pga blant annet ekstrem feedback/ekko fra mic på webcam og at jeg foreløpig kjører innlinje med enkelt minijack fra dekoderen (hd-pvr canal digital).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...