Gå til innhold

Hypotetisk eksperiment med mennesker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det handler også om hvordan miljø de vokser opp i. hvilken måte det skaffer seg mat. menneskene har jo hatt utrolig lange perioder uten utvikling, fordi vi ikke har hatt behov for å tilpasse oss.

grunnen til at vi er hvor vi er i dag, er fordi istiden var over for ca ti tusen år siden, og mange dyr dødde ut. da oppfant vi jordbruk, som førte til at vi kunne leve ett sted hele året. det førte senere til byer og sivilisasjoner.

så det er ikke bare å si "nok mat"

Lenke til kommentar

Vel.

Jeg tror vi trygt kan anta..:

-At de ikke villet oppfunnet ilden med det første.

-At de MÅTTE vært mørkhudet og i et temperert strøk, da de ikke ville vært i stand til å lage ordentlige klær for å beskytte mot kulde ELLER sol.

-At minst halvparten ville dødd før tyveårene.

-At kun flaks ville sikret deres overlevelse.

Lenke til kommentar

hvis de hadde hatt alt de trengte, så hadde de ikke blitt tvunget til å utvikle seg. for eksempel om de hadde hatt temperert klima osv, hadde de ikke blitt tvunget til å finne opp ilden og klær.

men jeg tror alt handler om om de finner opp jordbruk eller ikke. før det burde de også få masse barn og finne noe de kan leve av før de begynner å dyrke.

Lenke til kommentar
hvis de hadde hatt alt de trengte, så hadde de ikke blitt tvunget til å utvikle seg. for eksempel om de hadde hatt temperert klima osv, hadde de ikke blitt tvunget til å finne opp ilden og klær.

Vel.

Uten temperert klima ville de daua før de lærte seg å lage spyd å jakte elg og hjort med -- så de ville gått naken rundt i snøen eller gått ned lakseskinnsstøvler.

Ville de overlevd å spise rått kjøtt særlig lenge?

Nei -- de måtte nok levd på frukt og fisk og egg noen generasjoner, med tanke på at de ikke vil finne opp ilden med det første, og da spesielt ikke i temperert klima hvor de må befinne seg for å overleve uten ild eller klær i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

i førstepost står det "Hvis vi fjernet alle spor etter mennesker på jorda", da menes det at de er denne verdenen bare etter vi har fjernet sporene. men alle dyrene de kan jakte på er utryddingstruet, med bare noen få 100 igjen.

Lenke til kommentar

Ah... Med nok mat til å overleve (en generasjon?)

Jeg antar fremdeles at de ikke får se hus eller noe som menneskeheten har utviklet.

Heh...

Da utsetter man bare problemet en generasjon, og forhindrer at menneskene utvikler teknologi:

All mennesklig teknologi er utviklet for å få salt i grøten og kjøtt på grillen -- eller for å drepe andre som stjeler saltet eller drepe andre fordi vi skal stjele kjøttet deres.

Så når de har mat... så er det nok bare snakk om utvikling av leketøy og sminke og pyntegjenstander.

Og våpen.

Tipper første generasjon ville utviklet trespyd og klubber og en veldig enkel men feudal stamme, med moral anno år 20 000 før vår tidsregning, som foretrekker naturlige huler og dødstraff, eller i beste fall utviselse, for det meste.

Lenke til kommentar

Onani tipper jeg de finner ut av iløpet av deres pubertet allerede i første generasjon, og hvis de tenker litt kan de finne på å kombinere onani på tvers av kjønnene og ta det derfra tenker jeg. Jeg lurer mest på hva som skjer på religionsfronten blant forsøkskaninene, om de forblir ateister og nysgjerrige eller stempler alt uforklarlig som viljen til noe overnaturlig.

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Onani tipper jeg de finner ut av iløpet av deres pubertet allerede i første generasjon, og hvis de tenker litt kan de finne på å kombinere onani på tvers av kjønnene og ta det derfra tenker jeg. Jeg lurer mest på hva som skjer på religionsfronten blant forsøkskaninene, om de forblir ateister og nysgjerrige eller stempler alt uforklarlig som viljen til noe overnaturlig.

De ville nok raskt begynt å tro på det overnaturlige.

Du vet..: Ikke fordi det overnaturlige finnes, men av samme grunn som vi hater mennesker som kaster terningen *litt* annerledes OG vinner spillet, av samme grunn som folk trodde på tusser og troll og hekser for 500 år siden og at man for 2000 år siden trodde jorden var flat og at det fantes ånder, drager, demoner, basilsker, kjemper, troll, kraken, enhjørninger, sjøormer, engler, serafer, djevler, en fysisk himmel, et fysisk helvete, mange guder, levende døde, gjenferd, spøkelser, vampyrer, alver, feer, at haren var drøvtygger, at grisen var urenslig, at ditt og at datt og tallet 13 og generell overtro og bank i tre og kast salt over skulderen og alt slags mulig tull som de MÅ ha plukket ut av løse lufta, ofte for å bortforklare menneskers laster og synder.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Menneskene har jo hatt utrolig lange perioder uten utvikling, fordi vi ikke har hatt behov for å tilpasse oss.

Hva mener du? Kan du utdype dette litt mer.

Å jobbe fra 9 til 5 på superen er ikke akkurat noe som skiller de intellektuelt sterke / fysisk sterke / fysisk raske / intellektuelt raske / fantasifulle / biotisk resistante / virus-resistante / kreft-frie fra deres motsetninger når det gjelder overlevelse og antall barn.

Og slik har det vært mange, mange mange tusen år.

Men det skal sies at menneskene følgelig skal bli penere og se friskere ut og bli flinkere til å få det annet kjønn i seng, da overlevelse ikke lengre er en faktor, og antall barn blir det eneste kriteriet.

Vi blir sleipere, mer løgnaktige og mer utro.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Menneskene har jo hatt utrolig lange perioder uten utvikling, fordi vi ikke har hatt behov for å tilpasse oss.

Hva mener du? Kan du utdype dette litt mer.

Når vi ikke har hatt behov for utvikling har det heller ikke skjedd noen utvikling...

Men utvikling stopper jo gjerne med metodene det blir utviklet noe med. Har du ikke noen god metode/råstoff eller mangler godt råstoff og hjelpemidler til utvinning av råstoff så har du også liten utvikling.... Alt bunner jo i kunnskap egentlig..... og hvor stort behovet er. Krig er i så måte en glimrende pådriver for hurtig utvikling..... synd, men sant...

He he. Snakk for deg selv. Jeg for mitt vedkommende må fremdeles klare å se meg selv i speilet hver morgen og jeg LIKER å se en ærlig person i speilet jeg .... :)

Lenke til kommentar

He he. Snakk for deg selv. Jeg for mitt vedkommende må fremdeles klare å se meg selv i speilet hver morgen og jeg LIKER å se en ærlig person i speilet jeg .... :)

Vel. Alle jentene jeg har vært sammen med utenom forloveden min var nesten utro mot sine egentlige kjærester / ektemenn / samboere når de var sammen med meg.

Det er grusomt lett å friste mennesker i faste forhold til utroskap.

Grusomt fryktelig forferdelig lett.

Lenke til kommentar

Vel. Alle jentene jeg har vært sammen med utenom forloveden min var nesten utro mot sine egentlige kjærester / ektemenn / samboere når de var sammen med meg.

Det er grusomt lett å friste mennesker i faste forhold til utroskap.

Grusomt fryktelig forferdelig lett.

Vel, jeg tenker alltid på at det de andre damene har mellom bena har kona mi også mellom bena jeg og det hjelper.... Men det er sant som du sier, vi mennesker er IKKE laget genetisk for å ha en og samme partner hele livet ut nei... Vi lager sterkere og "bedre" barn hvis vi kan variere litt med partnere.

Egentlig var det vel en ære for menn før i tiden at andre menn så på dama/kona, for hvis han falt i fra var det andre som var villige til å ta vare på kona di og ungene dine..... Noe som faktisk sikret deg "evig liv" mellom dine barn ved hjelp av en annen mann...

:)

Og til dere kristne/religiøse som nå sitter og vemmes: Det er IKKE galt at to mennesker har sex så lenge begge er enige i det. At vi ikke alle gjør dette er noe annet.... :) Selv har jeg aldri vært utro, for selv om tilbudene ikke akkurat har stått i kø har jeg også opplevd å få noen i årenes løp... noe jeg faktisk har klart å takke nei til.... :) Så kan en jo bare håpe at kona har gjort det samme, men det en ikke vet har en ikke vondt av heller... Selv om vi er gift eier jeg henne faktisk ikke.... men når det er sagt så tror jeg ikke det da. Tror jeg har klart å være en god og snill mann slik at hun vil beholde meg. Hun har ihvertfall klart å beholde meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...