Aliventerio Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Ja du leser rett! Min E8500 har kun maks 9 i multiplier (i bios) og kjører på kun 3ghz, mot stock 3.16ghz Jeg får rett og slett ikke justert opp til 9,5 i bios. Kan justere nedover fra 9 med halve verdier, men ikke opp. Pussig. E8500 skal da ha 9,5 og kjøre på 3,16 ghz ikke sant? Kan det være noe galt med bios? Systemt mitt er som følgende, MSI P7N Diamond, nForce-780i SLI, Socket-775, ATX, DDR2, 4xPCI-Ex(2.0)16 Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, GTX 280 Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Cpuz viser også 9 i multiplier og hastighet på 3000mhz. Speedstep er ikke aktivert. Noen som skjønner seg på dette? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Kan vel tippe at det er hovedkortet som ikke støtter halve multipliere, løsning finn en bios til kortet som gjør det. Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Men det støtter jo halve multipliere nedover... men ikke oppover. Altså jeg får 8.5... 8....7,5....7...6,5... men ikke fra 9 til...9,5... Så halve må jo da opplagt støttes. Får glo etter en bios oppgradering da. Kipt å ha en E8500 som ikke gir stock hastighet engang Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Om jeg skal være litt generaliserende så har du jo gjort et "kjempekjøp" når det kommer til hovedkort så..... Ser ikke noen grunn til å deaktivere Eist/C1E. Aktiver igjen, belast prosessor og sjekk CPU-Z igjen Om Bios kjenner igjen prosessor under post burde den også kjøre den på rett hastighet. Om dette ikke fungerer burde det ikke være noe problem å skru opp bus noen MHz Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Kortet fungerer topp det, bortsett fra dette. Ingen feil. Så derfor har jeg i grunn liten lyst til å flashe bios. Men får noen tips nå på MSI forumet, så mulig det løser seg. Takker for innspill og hjelp Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Da var problemet løst! Fikk hjelp til å flashe bios med en nyere variant. 9.5 multiplier er på plass Flashingen ble gjort med en dvd boot plate. Lagde den i Nero, med drdos.img + bios filene. Bootet opp i Caldera dos, og åpnet flashfilene i z: Gikk helt greit. Selv om jeg må innrømme håret stod rett opp idet jeg startet flashingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå